در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات احوازی ها در لندن پایتخت انگلیس در حمایت از قیام سراسری ملتها در ایران

تظاهرات احوازی ها در لندن پایتخت انگلیس در حمایت از قیام سراسری ملتها در ایران

به دعوت کمیته هماهنگی برپایی تظاهرات احوازی در بریتانیا، روز یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در مقابل سفارت ایران در لندن تظاهراتی برگزار شد که در آن بسیاری از اعضای جامعه احوازی های ساکن بریطانیا در آن حضور داشتند. همچنین نمایندگانی از ملت های بلوچ، آذربایجانی و کرد نیز حضور داشتند.

تظاهرکنندگانی که در حمایت از جنبش مردمی و اعتراضات گسترده در جغرافیای ایران شرکت کرده بودند، با سر دادن شعارهایی علیه رژیم تروریستی ایران، جنایات نیروهای ایرانی برای سرکوب تظاهرکنندگان بی گناه را محکوم کردند.

حضار پرچم های احواز، و تصویر شهید عماد الحیدری را که زیر شکنجه در سلول های رژیم ایران کشته شد، و همچنین تصاویر تعدادی از قربانیان اعتراضات اخیر از ملتهای مختلف را حمل می کردند. علاوه بر این اجتماع کنندگان بنرهایی در محکومیت سیاستهای رژیم سرکوبگر ایران را نیز در محل نصب کرده بودند.

فعال بلوچ محراب بلوچی در این تظاهرات طی سخنانی بر حق تعیین سرنوشت برای تمام ملتها را یک حق مشروع دانست که توسط قوانین بین المللی تضمین شده است، و بر این موضوع تأکید کرد که این حق هر ملتی است که از این حق برخوردار شود.

نویسنده و روزنامه نگار اهوازی آقای یوسف عزیزی بنی طرف نیز در سخنرانی خود توضیح داد که مردم عرب در الاحواز بیش از هر مردم دیگری برای آزادی، حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت فداکاری کرده اند. سخنگو تاکید کرد که مبارزه ملتها در ایران دیر یا زود به سرنگونی این رژیم می انجامد. آقای بنی طرف همچنین تصریح کرد که مردم الاحواز با سردادن شعار “بالروح بالدم نفدیک یا احواز” ( خون و جانمان فدای الاحوز) در واقع می خواهند این پیام را برسانند که خواهان تعیین سرنوشت خودشان هستند.

همچنین برخی از شبکه های تلویزیونی این تظاهرات را پوشش دادند که در ذیل لینک پوشش خبری شبکه الحره پیوست می باشد.

در پایان این تظاهرات بیانیه پایانی تظاهرات به شرح زیر قرائت شد:

انسان، وطن، حق تعیین سرنوشت

ای مردم مبارز الاحواز!

ای ملت های بپا خاسته در ایران

جهان از نزدیک قیام مستمر و تظاهرات گستردتان علیه رژیم جنایتکار وتروریست جمهوری اسلامی، که سراسر اقالیم و شهرهای ایران را فرا گرفته است، را دنبال می‌کند، این رژیمی که میلیون‌ها انسان در جغرافیای سیاسی ایران را به خاک سیاه نشانده است.

این جنبش وقیام شما که تمام ملتها واقشار مختلف جامعه در آن شرکت کردند، وهر ملتی به سهم خود در این تظاهرات حضور پررنگی داشت، و اقشار مختلف اجتماعی با صدای رسا مخالفت خود را با رژیم تروریستی ایران اعلام کردند.

شرکت ملتهای مختلف در این قیام و حضور اقشار مختلف جامعه در این تظاهرات نشان می‌دهد که حالت خشم و کینه ونارضایتی افراد مختلف را از هر ملت وقومی  وبا هر توجه دینی وسیاسی در جامعه را فراگرفته، و این امر گویای این مسئله است که رژیم ایران مشروعیت خود را از دست داده است. نکته مهمی که در خور توجه می باشد این است که ملتهای غیرفارس ومردم فارس و بقیه گروه های اجتماعی در مبارزه با این رژیم جنایتکار خود را در یک سنگر می بینند، بنابراین به یک باور جمعی در لزوم حمایت از یکدیگر رسیده اند. و همچنین این قیام را فرصتی میدانند تا مطالبات ملی و بر حق خود را به اطلاع همگان برسانند.

ای ملتهای قیام کننده در جغرافیای ایران

تداوم قیام اخیر شما برای پنجمین هفته متوالی از بدو وقوعش در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱  تا به امروز، و گسترش دامنه اعتراضاتتان، گواه روشنی بر عزم شما برای رسیدن به خواسته هایتان، و به کرسی نشاندن أراده تان تا تحقیق حق تعیین سرنوشتان می باشد. و این امر نشان می دهد که این قیام مبارک در آستانه حرکت به سمت ایجاد انقلابی عظیم است که ظالمان و ستمگران را سرنگون خواهد کرد.

ای ملت های به پا خواسته،

می دانیم که رژیم جنایتکار ایران از سلاح ها و ابزارهای مختلف برای سرکوب قیام شما استفاده کرده و ده ها نفر را کشته، و صدها نفر را زخمی، و هزاران نفر را دستگیر کرده است، اما ادامه اعتراضات و تظاهرات شما و عزم شما برای ادامه انقلاب تا سرنگونی این رژیم جنایتکار به گوش همه جهانیان رسید. و این موضوع گواه این می باشد که ظلم و بی عدالتی هر گز تاب مقاومت در برابر اراده ملتها را ندارد. و در این شکی نیست که أراده شما پیروز نهایی این کارزار خواهد بود.

وچه خوش گفت شاعر تونسی ابوالقاسم الشابی هنگامی که این ابیات را سرود:

اگر روزی ملت زندگی را مطالبه کند، ****  سرنوشت باید پاسخ دهد

شب تاریک وسیاه باید زدوده شود **** و غل و زنجیر بایستی شکسته شود

و در یک ماه گذشته شما قیام کنندگان قهرمانی های زیادی از خود در میدان مبارزه نشان دادید، تا به زندگی با عزت دست یابید، وسرنوشتتان را خودتان تعیین کنید.

و بدانید خون هایی که در خیابان های قالیم و شهرها ریخته شد، و جان های پاکی که در سلول های هراس آور رژیم از دست رفت، هر گز به هدر نخواهد رفت، وبه مثابه سیلی خواهند بود که تاج و تخت طاغوت های ستمگر را واژگون می کند. این خون پاک افراد وابسته به ملتهای مختلف مانند خون شهید احوازی عماد الحیدری و خون ۹۱ شهید بلوچستان که با گلوله های کینه نیروهای امنیتی ایران شهید شدند، و شهید کورد جینا (مهسا) امینی، وشهید آزربایجانی حدیث نجفی، وحنانه کیا، ومهسا موگویی و بقیه شهدایی که توسط نیروهای امنیتی ایران به شهادت رسیدند به ثمر نشسته و این رژیم تروریستی را سرنگون خواهند کرد.

ای ملتهای سرافراز،

ما اعضای جامعه احوازی های ساکن در بریطانیا امروز در تظاهراتی در مقابل لانه جاسوسی رژیم ایران در لندن گرد آمده ایم تا صدای شما باشیم،  و ضمن اعلام حمایت و همبستگی خود با قیام تان، موارد ذیل  را مورد تاکید قرار می دهیم:

  • ما حمایت کامل خود را از تظاهرات و اعتراضات جاری در ایران اعلام می کنیم و بر ادامه آن تاکید می کنیم

  • ما سرکوب تظاهرات و کشتار معترضان بی گناه توسط نیروهای امنیتی ایران را محکوم می کنیم

  • ما از جامعه بین‌المللی به‌ ویژه دولت بریتانیا می‌خواهیم که بر رژیم ایران فشار بیاورد تا از سرکوب و کشتار معترضان جلوگیری کند.

  • این اعتراضات حامل پیامی به جامعه جهانی است که جهان باید به صدای معترضان گوش دهد و خواسته های آنها را مورد توجه قرار دهد، بنابراین از جامعه جهانی می خواهیم که برای حمایت از مبارزات ملت ها در ایران برای رسیدن به تمام خواسته هایشان به ویژه حق تعیین سرنوشت سریعاً وارد عمل شود.

  • ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که رژیم ایران به ‌ویژه مقامات ارشد و رهبران نظامی گارد ایران را تحریم کند.

  • رژیم ایران با قطع اینترنت در کشور تلاش می‌کند تا مانع رسیدن صدای خیزش مردم به گوش جهانیان شود، بنابراین از رسانه‌های بین‌المللی می‌خواهیم برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش آنچه در ایران می‌گذرد اختصاص دهند.

  • سفارتخانه های ایران در جهان به مکانه هایی برای ایجاد بی ثباتی در کشورها و حمایت از تروریست ها، وبرای برعلیه فعالانی که مجبور به ترک وطنشان شدنده اند، تبدیل شده است و از این رو از کشورهای غربی به ویژه بریطانیا می خواهیم که سفیران ایران را اخراج و رابطه خود را با این رژیم تروریستی قطع کنند. .

  • در این شرایط حساس که نیاز به همبستگی همه ملتها به امری ضروری تبدیل شده است، از گروه های اپوزیسیون ایران می‌خواهیم که برای به رسمیت شناختن حقوق ملت‌های تحت ستم در ایران گامی به جلو بردارند، تا با یکپارچگی و همبستگی همه ملتها این قیام به نتیجه مطلوب برسد وبا سرنگونی این رژیم ددمنش بنیان ظلم و بی عدالتی برچیده شود.

  • و در آخر، ما ملت دلاور الاحواز را مورد مخاطبه قرار می دهیم، ملت الاحواز به عنوان یکی از ملتهایی که بیش از همه از رژیم ایران متضرر شده است، و به آنها می گوییم که ملت ما در سال های اخیر اعتقاد خود را به شیوه جنبش مدنی و قیام های توده ای برای رسیدن به خواسته های خود ثابت کرده اند، وبر این أساس با پیگیری این شیوه ها از جایگاه برجسته ای در میان ملت های داخل ایران برخوردار شد. و اکنون که ایران شاهد یک قیام همه جانبه و خیزش گسترده می باشد، ما ضمن آگاهی از اوضاع امنیتی حاکم بر شهرهای الاحواز، بر لزوم شکستن این سد تحمیلی و اهمیت نقش مردم الاحواز در این حرکت و این قیام تاکید می کنیم.

سربلندی و جاودانگی بر همه شهدای راه آزادی

ننگ و شرم برای ظالمان

پیروزی ازان ملتها

جامعه احوازی های ساکن در بریطانیا

۱۶ اکتبر ۲۰۲۲

__________________

 

لینک ها :

 

لینک ذیل گوشه های از تظاهرات احوازی ها را به تصویر کشیده است:

لینک  پوشش خبری شبکه الحره

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى