در : صفحه اول » اخبار » جو پلیسی در احواز حاکم است

جو پلیسی در احواز حاکم است

 basij3

در آغاز این هفته نیروهای امنیتی با هجوم به چند نقطه شهر احواز ده ها نفر از شهروندان عرب را دستگیر کردند. طبق گزارش رسیده از احواز یکشنبه شب ۲۱آوریل ۲۰۱۳ نیروهای امنیتی به حی الثوره ( کوی علوی یا شلنگ آباد) هجوم آورده و ۶٠ تن از شهروندان عرب از این منطقه را بازداشت کرده اند.

در میان بازداشت شدگان ۱۵ دانش آموز دبیرستانی هستند که در دبیرستان بهشتی  مشغول به تحصیل بوده اند. ده ها نفر از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جهت جلوگیری از تجمع و تظاهرات وارد این کوی شده و اقدام به دستگیر های فرا قانونی نموده اند.

شهروندان عرب می گویند نیروهای امنیتی خودسرانه و بدون هیچ مجوزی وارد مغازه ها شده و بعضی از مغازه داران را دستگیر کردند.  عمل این نیروها موجب اعتراض جوانان حی الثوره  (کوی علوی)  شد که آنان برای دفاع از خود با پرتاب سنگ بطرف مامورین با آنها درگیر شده اند و در این میان تعداد دیگری از ساکنان آن منطقه دستگیر شده اند.

طبق گزارش های منابع محلی نیروهای امنیتی با ورود به منازل  تعدادی کامپیوتر و موبایلهای بعضی از شهروندان که در حال تصویر برداری بودند را با خود بردند.

فعالان حقوق بشر از احواز تا به حال مشخصات ۲۷۲ تن از بازداشت شدگان را اعلام کرده اند اما آنان معتقدند که آمار بازداشت شدگان بیش از آمار اعلام شده است. در ادامه لیستهای قبلی و با افزایش نام های زیر و بنا به گزارش سایت احوازنا، لیست جدید بازداشتی های عرب چنین اعلام می شود.

 دستگیر شدگان شهر احواز- حی الثوره ( شلنگ آباد یا کوی علوی) در روز ٢٧ فروردین

٢٧٣- شداد عبیات فرزند زامل ٢۶ ساله

٢٧۴- مهدی سواری فرزند نعیم ١۵ ساله

بازداشت شدگان  روز ۲۱ آوریل ۲۰۱۳ از حی الثوره( کوی علوی یا شلنگ آباد)

٢٧۵- وزیر ساری فرزند چاسب ( مغازه دار) که مغازه وی توسط مأمورین تخریب شد

٢٧۶-عبد العلی ساری فرزند شمیل ۵۵ ساله ( مغازه دار و کارمند بیمارستان)

٢٧٧- محمود ساری فرزند عبدالعلی ٢۴ ساله دانشجوی رشته قانون

٢٧٨- یوسف صرخی ( سرخی) ٢۴ ساله دانشجوی زیست شناسی و شاعر

٢٧٩- محمد رضا ساری ( کودک ١١ ساله) که در روز ١٨/۴/٢٠١٣ دستگیر شده بود

٢٨٠- ابراهیم عبیات که در ٢٠/۴/٢٠١٣ دستگیر شده بود.

بازداشت شدگان کوت عبدالله- شهر احواز مورخ ١٩/۴/٢٠١٣

٢٨١-جعفر بالدی

٢٨٢- قاسم سواری

٢٨٣- احمد نیسی

٢٨۴- سید کاظم قریشی(نمایشنامه نویس)

بازداشت شدگان کوی “زویه” شهر احواز مورخ ٢٠/۴/٢٠١٣

٢٨۵-علی تمیمی

٢٨۶-جواد بالدی

٢٨٧-سید علی موسوی

بازداشت شدگان شهر حمیدیه مورخ  شنبه ٢٠/۴/٢٠١٣

٢٨٨- محمد عبیات

بازداشت شده شهر حویزه ٢١/۴/٢٠١٣

٢٨٩- حنّان زغیبی فرزند نبی ٢۶ ساله

 دستگیری های فرا قانونی و فشار های امنیتی بر شهروندان عرب خارج از چهارچوب قانون و مواد آئین دادرسی ایران و پیمان های بین الملی  حقوق بشر می باشد. از سوی دیگر در حالی که مقامات امنیتی و قضائی ایران در مناطق عرب نشین همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهند، با سکوت سازمان های حقوق بشری و رسانه های فارسی زبان رو به رو هستیم.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى