در : صفحه اول » اخبار » حمله به عزادران محرم محکوم است

حمله به عزادران محرم محکوم است

الاحواز

اطلاعیه سیاسی

خبرگزاریهای فارسی زبان گزارش دادند که سرنشینان یک خودروی ناشناس به طرف عزاداران محرم در شهرک صفی آباد دزفول تیر اندازی کرده اند، که متاسفانه در این حادثه تعدادی از مردم بیگناه کشته و مجروح شده اند.

ما ضمن محکومیت این حادثه، آنرا ساخته و پرداخته دستگاه امنیتی دولت فرقه گرای ایران می دانیم.

 نظام فرقه گرای ایران سالهاست که با تکیه بر سیاستهای فتنه انگیز فرقه ای، صدها هزار بیگناه را در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین طعمه سیاستهای شیطانی خود ساخته ومیلونها نفر را آواره کرده است.

اینبار رژیم حاکم ایران به دلیل به خطر افتادن موقعیتش در ورطه ی جنگهای فرقه ای خاورمیانه، که خود از بانیان اصلی آنست، سعی دارد تا سیاستهای فرقه ای و ضد بشری اش را در اقلیم احواز پیاده سازی کند. در همین راستا و در اقداماتی حساب شده طی دو سال اخیر با فعال سازی مراکز بسیج واقع در مناطق عرب نشین، سعی در انتشار وسیع کراهیت و دشمنی فرقه ای در میان مردم عرب در شهرهای مختلف اقلیم احواز داشته است. همچنین طی سالهای اخیر دستگاه تبلیغاتی رژیم همواره سعی در گره زدن جنبش حق طلبانه ملت عرب احواز به گروههای فرقه ای تندرو دارد. در اقدامی همراستا، یکی از شبکه های عربی زبان رژیم حاکم با دعوت از سید حسن نصرالله از زبان وی زمینه را برای وقوع حوادث فرقه گرانه در اقلیم احواز هموار کرده و از مردم عرب خواسته است تا در صف جمهوری اسلامی ایران بایستند.

در این بین بی تردید مناطق جنوب و مردم آنها که از دیرباز به عنوان آزمایشگاه سیاست های غیر انسانی تمام رژیم های حاکم قلمداد شده اند، در حال حاضر نیز به عنوان هدف اصلی توطئه انتخاب شده اند تا با تحمیل تلفات جانکاه بر مردم عادی قدرت رژیم در تعامل با آتش برافروخته فرقه گرایی در خاورمیانه را افزایش دهد.

این توطئه رژیم حاکم ایران در حالی صورت می گیرد که مردم عرب احواز بی توجه به گرایش های مذهبی، در دفاع از حق تعیین سرنوشت خود و سایر حقوق اساسی نظیر داشتن آب سالم، هوای پاک و در مخالفت با ویران سازی روستاهای عرب نشین و مصادره صدها هزار هکتار از زمینهای کشاورزان عرب، طی سالهای اخیر بارها دست به اعتراض زده و به شیوه های مسالمت آمیز از حقوق خود دفاع کرده اند. بی شک ملت عرب احواز در دفاع از حقوق خود در برابر رژیم خشونت طلب ایران، هزینه های زیادی را متحمل شده اند.

جوانان عرب بدون توجه به گرایش مذهبی در دفاع از جوان اهل محمره که در اعتراض به ظلم و ستم و تبعیض سیستماتیک دولت مرکزی ایران دست به خودسوزی زده بود، در شهرهای مختلف اقلیم احواز تظاهرات کردند.

دولت ایران در این اوقات حساس منطقه ای سعی دارد تا با درگیرساختن اجباری اقلیم احواز در جنگهای خانمانسوز فرقه ای، با یک تیر دو هدف را نشانه کند. از یک طرف جنبش حق طلبانه ملت عرب احواز که عمری حدودا ۹۰ ساله دارد را به گرایشات فرقه ای گره بزند و مشروعیت آنرا در چشم دیگران زیر سئوال ببرد؛ و از طرف دیگر وحدت ملی ما را بر هم زده و احوازیها را به جان هم انداخته و از میان آنها گروهی را وابسته به خود سازد و به اینگونه به خیال خود بتواند ضربه ای بزرگ به جنبش حق طلبی ملت عرب احواز وارد کرده باشد.

ما از تمام مردم تقاضا داریم ضمن حفظ هوشیاری خود تلاش کنند سیاست های شکست خورده و ضد انسانی رژیم را برملا ساخته و آنها را محکوم کنند. از همه فعالان سیاسی و اجتماعی داخل و خارج و سایر احزاب  تقاضا داریم  با هوشیاری و دقت توطئه های اینچنینی را محکوم و به شکست سوق دهند.

 جنبش ملی دموکراتیک عرب الأحواز

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى