در : صفحه اول » اخبار » بازداشت بیش از ۵۰ تن از فعالان عرب احوازی در اوایل ماه محرم 

بازداشت بیش از ۵۰ تن از فعالان عرب احوازی در اوایل ماه محرم 

بازداشت بیش از ۵۰ تن از فعالان عرب احوازی در اوایل ماه محرم 

 

گزارشهای رسیده از احواز حاکیست که نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، ده ها تن از فعالان عرب احوازی را در شهرهای مختلف احواز به طور خودسرانه و به طریق وحشیانه ای دستکیر نموده اند. 

بنابراین گزارش روز چهارشنبه ٢٩ مهرماه ١٣٩۴، محسن کعبی ٢١ ساله فرزند علی از اهالی شهر سوس به همراه چندین نفر از اهالی این شهر توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سوس دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. 

در روز بنج شنبه ۳۰ مهر ماه در منطقه شاوور چندین تن از فعالان عرب احوازی بدلیل فعالیتهای مذهبی اهل سنت بازداشت شده اند که از میان دستگیر شدکان میتوان به دستگیری عبدالله کعبی فرزند عباس و برادر وی حسن کعبی و احمد کعبی فرزند سابط اشاره نمود. 

در منطقه شعیبیه نیز فارس کعبی بهمراه چندین تن از اهالی محل توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر و به گفته شاهدان عینی نیروهای لباس شخصی فارس کعبی را در مقابل چشمان خانواده اش مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

در منطقه ملاشیه احواز نیز نیروهای امنیتی علی عیاشی تمیمی ۲۳ ساله فرزند فالح  وخیرالله منصوری ٢۵ ساله و محسن سیلاوی ٢۴ ساله را دستگیر نمودند.

گزارش رسیده حاکیست که در روز دوشنبه ۲۷ مهرماه سال جاری طارق الحائی فعال فرهنگی و دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه تستر (شوشتر) توسط نیروهای امنیتی در قلعه سهر واقع در شمال احواز دستگیر  و به مکان نامعلومی منتقل میکردد. 

 بنا به این گزارش روز پنج شنبه ٣٠ مهرماه ماموران امنیتی همراه با لباس شخصی ها به منطقه ” کوت النواصر” در حومه شهر احواز هجوم نموده و چندین تن از فعالان اهل سنت را بازداشت نموده اند.

تاکنون خانواده های بازداشت شدگان از وضعیت فرزندان هیچگونه اطلاعی ندارند و به شدت نگران وضعیت فرزندان خود هستند. نا گفته نماند که نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی ایران به کلیه پیمان های بین المللی حقوق بشر و اصول و مواد آئین دادرسی خود در برخورد با بازداشت شدگان احوازی پایبند نیستند.

رژیم دیکتاتوری وتمامیت خواه ایران فشارهای زیادی را بر اهل سنت در احواز وارد می نماید و سال های اخیر تعداد زیادی از آنها را دستگیر و روانه زندان کرده است.

سکوت نهادهای حقوق بشری ایرانی در برابر این موج گسترده بازداشت جوانان عرب سبب شگفتی فعالان حقوق بشر احوازی در داخل وخارج از احواز شده است. این امر در حالی صورت می گیرد که برخورد به شدت خشن نظام با بازداشت شدگان احوازی سبب شده است تا خانواده های بازداشت شدگان شدیدا نگران سرنوشت جوانان خود باشند.

بنقل از وب سایت اخبار روز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى