در : صفحه اول » اخبار » حمله وحشیانه نیروهای انتظامی و شهرداری احواز به دست فروشان عرب احوازی

حمله وحشیانه نیروهای انتظامی و شهرداری احواز به دست فروشان عرب احوازی

naderi5

گزارشهای رسیده از احواز حاکیست که نیروهای انتظامی و امنیتی و مأموران اجرائیات شهرداری احواز در ساعت ۱۷ مورخه ۲۲آذرماه به دست فروشان عرب احوازی واقع در خیابان نادری احوازروبروی مجتمع تجاری کارون حمله کردند.

شهرداری احواز با هماهنگی نیروهای انتظامی به بهانه سروسامان دادن به دست فروشان در چند ماه اخیر حملات گسترده ای را برای برچیدن بساط رزق دست فروشان عرب احوازی آغاز کرده است .

گزارشهای رسیده حاکیست که نیروهای امنیتی و مأموران اجرائیات شهرداری احواز به دست فروشان عرب احوازی که برای امرار معاش خود در روبروی مجتمع تجاری کارون مشغول به دست فروشی بودند حمله نموده و کالاهایشان راضبط و تعدادی را نیز دستگیر نموده اند.

منابع محلی اعلام کردند که پس از ضبط کالاهای دست فروشان و دستگیری تعدادی از آنان بدون اعلام قبلی ، دست فروشان عرب احوازی با ماموران نیروهای انتظامی و شهرداری درگیر شده و در این درگیری تعدادی از دست فروشان مجروح گردیدند که حال برخی از آنها وخیم اعلام شده است.

دراین خصوص جوانان دست فروش عرب احوازی پس از مشاهده اقدام وحشیانه عوامل نظام و دستگیری و مجروح شدن تعدادی از همکاران دست فروش خود اقدام به آتش زدن مجتمع تجاری کارون نمودند.

این یک مثال از حالتهای عدیدی است که نشان می دهد چگونه مردم عرب احواز در نتیجه سیاستهای ستم و تبعیض دولت ایران روزگاری خیلی سختی را سپری می کنند. گرچه این مردم صاحبان اصلی سرزمینی هستند که بر دریایی از نفت واقع شده است اما هزاران فرصت شغلی موجود در این اقلیم به مهاجران غیرعرب سپرده می شود تا امنیت دولت مرکزی ایران حفظ شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب احواز

 

naderi4 naderi1 naderi3

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى