در : صفحه اول » اخبار » تخریب قبرستان مندائیان احوازی توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران

تخریب قبرستان مندائیان احوازی توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران

تخریب قبرستان مندائیان احوازی توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران

پادماز- به گزارش منابع محلی از شهر خفاجیه عوامل جمهوری اسلامی ایران با حمله به قبرستان مندائیان احوازی در شهر خفاجیه، شمار عدیدی از قبرها را تخریب کرده و اهانت بزرگی را نسبت به بومیان مندائی در اقلیم احواز روا داشتند.

درپی حمله بی شرمانه عوامل جمهوری اسلامی به قبرستان مندائیان در شهر خفاجیه، فعالان عرب احوازی نسبت به اهانت دولت ایران به این گروه از بومیان اقلیم احواز اعتراض کرده و اینگونه اقدامات غیرانسانی را محکوم کردند.

در این راستا عکسهایی از قبرهای تخریب شده مندائیان در شهر خفاجیه منتشر شده است که خرابی این قبرستان را بتصویر می کشد.

فعالان احوازی این اقدام عوامل جمهوری اسلامی را اقدامی در راستای گسترش فرقه گرایی و تشویق تندروی مذهبی و دینی در اقلیم احواز دانسته و اهانت به برادران مندایی خود را نشانه کینه عمیق مرکزگرایان ایرانی نسبت به هویت عربی اقلیم احواز معرفی کرده اند.

فعالان احوازی معتقدند که شیعیان و سنیان در کنار مسیحیان و مندائیان و دیگر گروههای مذهبی و دینی قرنها همزیستی مسالمت آمیز داشته اند، اما طی دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران با پیاده سازی سیاستهای فرقه گرانه سعی دارد تا صدمه ای جدی را متوجه ساختار اجتماعی ملت عرب احواز کند.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

mand2

mand1

mand3

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى