در : صفحه اول » اخبار » خانواده علی تمیمی فعال عرب، خواهان روشن شدن سرنوشت فرزند خود هستند

خانواده علی تمیمی فعال عرب، خواهان روشن شدن سرنوشت فرزند خود هستند

  tamimi

به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، علی تمیمی فعال عرب متاهل ودارای سه فرزند از اهالی کوی زویه احواز از تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۳  توسط نیروهای امنیتی اطلاعات بازداشت شده وتا کنون خانواده وی از سرنوشت اش بی خبرند.

 نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در آوریل سال جاری( فروردین ۱۳۹۲)  به منظور ممانعت ازبرگزاری تظاهرات مردمی در سالیاد انتفاضه آوریل ۲۰۰۵  به مناطق مختلف شهر احواز از جمله “زویه” یورش برده وده ها نفر از شهروندان عرب را بازداشت کردند. روز شنبه ٣١ فروردین ماه، منزل  خانواده علی تمیمی از جمله منازل کوی “زویه” بود که مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت، اما او در منزل نبوده و ماموران از خانواده تمیمی خواستند تا “علی ” خود را به کلانتری محل معرفی نماید. علی تمیمی بلافاصله پس از بازگشت به منزل و با خبر شدن از أمر وبا اعتماد به اینکه او مرتکب هیچ جرمی نشده، خود را به کلانتری محل معرفی کرده و خواستار اطلاع از علت إحضار خود شد. نیروهای انتظامی اما به محض ورود علی تمیمی به کلانتری، او را بازداشت کرده  و به محل نامعلومی منتقل کردند. علی تمیمی پس از بازداشت شدن توسط کلانتری محل، ناپدید شده و تاکنون خانواده وی از او بی خبرند.

 خانواده “تمیمی” به اداره اطلاعات شهر، دادگستری، بازداشتگاه ها و تمام زندانها مراجعه کرده اما  نتیجه ای از سرنوشت فرزند خود نگرفته اند. پدر و مادر علی تمیمی و همسر وی، با توجه به پیشینه نظام و  کشته شدن تعدادی از فعالان عرب زیر شکنجه، نگران سرنوشت فرزند خود هستند.

 خانواده تمیمی جهت روشن شدن سرنوشت فرزند خود از سازمان های بین المللی و  کمیته های حقوق بشر خواستار یاری شده اند.

 قابل ذکر است که چند تن از فعالان عرب احوازی از جمله غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از احواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش ، ناصر درافشان(آلبوشوکه ) از احواز  و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلفیه تا به حال زیر شکنجه ماموران اطلاعات احواز کشته شده اند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى