در : صفحه اول » اخبار » خطر اعدام چهار زندانی سیاسی احوازی را تهدید می کند

خطر اعدام چهار زندانی سیاسی احوازی را تهدید می کند

پادماز- بنا به گزارش منابع محلی حقوق بشر از احواز، چهار زندانی سیاسی احوازی پس از دو سال شکنجه و اعتراف گیری در خطر اعدام فوری قرار دارند. علی مطیری، حسین سیلاوی، علی خسرجی وعلی مجدم، چهار زندانی سیاسی احوازی هستند که در حدود دو سال قبل بازداشت شده و اخیرا حکم اعدام آنها از سوی دیوان عالی کشور تائید شده است. آنها روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر از زندان شیبان احواز به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند.

علی مجدم

علی خسرجیبنا به اظهارات منابع محلی حقوق بشری، این زندانیان احوازی برای مدت بیش از دو سال در بازداشت دستگاه اطلاعات بوده اند و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفته اند. خانواده های این زندانیان احوازی علی رغم پیگیریهای فراوان نتوانسته اند هیچگونه خبری از فرزندان خود بگیرند. همچنین درخواست خانواده ها برای تعیین وکیل مدافع برای فرزندانشان مورد قبول واقع نشده است و این زندانیان احوازی اجازه نداشتند تا وکیل مدافع منتخب خود را داشته باشند. در مقابل دستگاه قضایی وکلایی از میان وکلای تسخیری دستگاه اطلاعات را انتخاب کرده است تا این زندانیان سیاسی را نمایندگی کنند.

بنا به اظهارات خانواده های محکومان به اعدام، وکلای تسخیری هیچگونه کمکی به خانواده ها برای کسب اطلاع از وضعیت فرزندانشان نکرده و تنها اتهامات مطرح شده از سوی نظام را تایید کرده اند.

فعالان حقوق بشر احوازی با تکیه بر مشاهدات خانواده های بازداشت شدگان، گزارش داده اند که این چهار زندانی سیاسی برای مدتی طولانی در زندانهای انفرادی و زیر شکنجه های سخت دستگاه اطلاعات بوده اند. همچنین زیر شکنجه شدید و تهدید به بازداشت اعضای خانواده هایشان بویژه زنان و تهدید به شکنجه آنها، از این زندانیان اعترافات اجباری گرفته شده است.

از طرف دیگر فعالان حقوق بشر احوازی اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی با امنیتی کردن پرونده این زندانیان سیاسی احوازی، نه تنها اجازه اختیار وکیل مدافع را به آنها نداده است بلکه با روشهای امنیتی خانواده ها را مجبور به سکوت و عدم دادن هرگونه اطلاعاتی درباره فرزندانشان کرده است.

فعالان حقوق بشر احوازی معتقدند که اینگونه رفتارهای خشن دستگاه اطلاعات با زندانیان و خانواده های آنها و پرونده سازی علیه بازداشتی ها و بایکوت خبری و عدم اجازه انتخاب وکیل و پروپاگاندای نظام برای سیاه کردن این زندانیان همگی حکایت از تلاش گسترده رژیم برای بایکوت خبری این تجاوزات حقوق بشری در داخل و خارج از کشور دارد.

در همین ارتباط منابع محلی حقوق بشری از احواز خبر منتشره در رسانه های اجتماعی و بستن اتهامات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی به این زندانیان احوازی را محکوم کرده اند و آنرا اقدامی در راستای تایید سیاستهای ضد بشری جمهوری اسلامی دانسته اند. این فعالان حقوق بشری معتقدند که این اعترافات زیر شکنجه های وحشیانه آنهم برای مدتی طولانی و به دور از هرگونه اطلاع رسانی و حق برخورداری از وکیل صورت گرفته است. به علاوه رژیم در داخل علیه این زندانیان پروپاگاندا براه انداخته و در سایه پنهان کاری اش در پی اثبات اتهاماتش علیه این زندانیان احوازی است.

فعالان حقوق بشر احوازی از همه انسان دوستان خواستند تا به هیچ وجه به اتهامات امنیتی مطرح شده از سوی رژیم توجه نکنند. آنها همچنین خواستار دفاع از جان این چهار زندانی سیاسی احوازی و اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت آنها شدند.    

  

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى