در : صفحه اول » اخبار » دولت جنایتکار ایران ۲۲ احوازی را در اقدامی انتقام جویانه اعدام کرد

دولت جنایتکار ایران ۲۲ احوازی را در اقدامی انتقام جویانه اعدام کرد

پادماز- بنا به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی، امروز یکشنبه ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ رژیم جنایتکار ایران در اقدامی انتقام جویانه ۲۲ فعال فرهنگی و سیاسی احوازی را در زندان مرکزی احواز به شکل دسته جمعی اعدام کرد.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از شهر احواز امروز یازدهم نوامبر ۲۰۱۸ اداره اطلاعات احواز با خانواده هاى ۲۲ تن اعدام شده تماس گرفته و گواهی فوت آنها را به خانواده هایشان داده است. اطلاعات احواز از خانواده ها تعهد گرفته است که هرگونه مراسم عزا و ختم برگزار نکنند و حق تجمع یا برگزارى مراسم فاتحه را ندارند.

در میان اعدام شدگان محمد مومنی تیماس فعال فرهنگی ۵۵ ساله اهل محله شکاره احواز است که به همراه دو فرزندش نصار و اسامه تیماس اعدام شده اند. محمد تیماس از سال ۱۹۹۸ تاکنون مدیریت بخش فرهنگی موسسه فرهنگی شمس الجنوب را برعهده داشته است. این موسسه فرهنگی در برگزاری مراسم فرهنگی و جشنها در اعیاد و مناسبت هایی نظیر عید فطر نقش مهمی ایفا کرده است.

این اقدام جنایتکارانه دولت ایران در انتقام جویی از حمله به مراسم رژه در احواز در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸، صورت گرفته است.

منابع حقوق بشری خبر داده اند که دولت ایران پیکرهای ۲۲ نفر اعدام شده را تاکنون به خانواده هایشان تحویل نداده است.

در تائید خبر اعدام این ۲۲ احوازی، مسولین زندان مرکزى احواز و دادگاه انقلاب احواز خبر اعدام این فعالان را تائید کرده اند.

درپی حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در شهر احواز در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸، دستگاه اطلاعات به همراه نیروهای امنیتی هجوم وحشیانه ای را علیه صدها خانواده احوازی انجام داده و تاکنون بیش از ۸۰۰ تن از فعالان فرهنگی و سیاسی و افرادی از میان اهل سنت را بازداشت کرده است.

فعالان احوازی اقدام دولت ایران در بازداشت بیش از ۸۰۰ تن از فعالان احوازی که هیچگونه ارتباطی با حمله به مراسم رژه ندارند، را تسویه حساب دولت ایران با فعالان احوازی و جریان حق خواهی ملت عرب احواز قلمداد کرده اند.

در روزهای گذشته نیز در پی انتشار برخی بیانیه ها  در شهرهای مختلف احواز مبنی بر امکان از سرگیری اعتراضات مردمی در اعتراض به بازداشت صدها تن از فعالان احوازی، خیل گسترده ای از مزدوران مسلح بسیج و سپاه در خیابانهای احواز گسیل یافته تا نوعی رعب و وحشت در میان مردم عرب احواز ایجاد کنند.

بخش حقوق بشر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى