در : صفحه اول » اخبار » در سایه حمایت دولت، مهاجران لور مردم عرب ملاثانی را تهدید می کنند

در سایه حمایت دولت، مهاجران لور مردم عرب ملاثانی را تهدید می کنند

در سایه حمایت دولت، مهاجران لور مردم عرب ملاثانی را تهدید می کنند

پادماز- بنا به گزارش شاهدان محلی از شهر ملاثانی احواز مهاجران لور در سایه حمایت سیاستهای دولتی از آنها امنیت مردم عرب و ساکنان اصلی شهر ملاثانی را تهدید می کنند. بنا به این گزارش، در نقاط مختلف شهر ملاثانی تصاویری از افرادی با لباس لوری نشان داده می شود که بر دوش خود اسلحه گرم حمل می کنند. در این کنار این تصاویر نیز شعارهایی مبنی بر حفظ تمامیت ارضی ایران بواسطه قوم لور وبختیاری همواره بزرگنمایی شده است.

حضور لورها در شهر ملاثانی درپی واگذاری بخشهای وسیعی از اراضی مردم عرب در چارچوب طرح ۸۰۰ هزار هکتاری رهبری به مهاجران تازه وارد لور، باز می گردد که طی آن تاکنون شمار وسیعی از خانوارهای لور وارد این شهر عربی شده اند.

نمایش قدرت لورها در شهرهای مختلف اقلیم احواز به عرضه عکسهای بزرگ لورهای اسلحه بدست در سطح شهرها خلاصه نمی شود و بارها در تظاهرات دولتی و حضور مسئولان دولتی در اقلیم، استقبالگران لور اسلحه بدست در مراسم شرکت کرده اند.

حمایت سیاستهای دولتی از نمایش لورهای اسلحه بدست و تجویز حمل اسلحه برای لورها و بختیاریها در شهرهای مختلف اقلیم احواز در حالی صورت می گیرد، که مسئولان امنیتی در اقلیم احواز حتی با تیراندازی عرب در مراسم فاتحه خوانی به عنوان یک سنت قدیمی برخورد می کنند. در این ارتباط بارها نیروهای امنیتی ایران به مراسم فاتحه خوانی مردم عرب هجوم برده و درگیریهایی را با مردم عرب ایجاد کرده اند. آخرین بار در شهر فلاحیه نیروهای امنیتی با مردم درگیر شده و مجبور به فرار از محل شدند.

بنا به گزارشهای واصله از احواز، حمایت دستهای پشت پرده دولت ایران از سازماندهی مهاجران لور به حمایت از مسلح شدن آنها خلاصه نمی شود و دستگاه رسانه ای مرکزی ایران با انتشار افکار ضد عربی و کورش پرست در میان دسته های مهاجران لور و بختیاری، کینه خاصی از فرهنگ عربی را در میان این مهاجران ایجاد کرده است. به گونه ای که در امکان عمومی سطح شهر احواز اهانت به عرب و اسلام در میان لورهای تازه وارد، به امری عادی تبدیل شده است.

این اقدامات دولت ایران در برهم زدن ساختار اجتماعی ملت عرب احواز برخلاف مصوبات شورای عمومی سازمان ملل است. براساس مصوبه های سازمان ملل که دولت ایران از امضاکنندگان آن است، “کوچ اجباری ملل و ساکنان اصلی از اقالیمشان ممنوع است ….” و همچنین “دولتها موظف هستند که از هرگونه اقدامی که ملتها را از هویت ملی شان محروم می سازد و از هرگونه اقدامی که سبب سلب ملکیت از زمینها ویا اقالیمشان شود، از هرگونه کوچ اجباری که سبب ضایع شدن حقی از حقوق این ملتها شود، ویا هر اقدامی که منجر به ادغام اجباری ملتها شود، حذر کنند “.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز – بخش اخبار

 

عکسهایی از لورهای اسلحه بدست در مراسم دولتی:

bakht

lrr

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى