در : صفحه اول » اخبار » فوت ۸ پناهجوی عرب احوازی در آبهای ساحلی یونان 

فوت ۸ پناهجوی عرب احوازی در آبهای ساحلی یونان 

فوت ۸ پناهجوی عرب احوازی در آبهای ساحلی یونان 

پادماز- ۸ پناهجوی عرب احوازی که قصد رسیدن به اروپا را داشتند بعلت واژگون شدن قایق آنها در دریای ایجا یونان جان خود را از دست دادند.

گارد ساحلی یونان می گوید که دست کم ۱۲ نفر در این قایق جان خود را از دست داده اند که ۸ نفر از آنها احوازی و ۴ نفر دیکر اهل سوریه هستند.

بنابر گزارش گارد ساحلی یونان اسامی غرق شدگان احوازی به شرح ذیل است :

۱ـ احمد الساری 

۲ ـ سعید مقدم 

۳ ـ رحمان کعبی 

۴ ـ فاروق الساری 

۵ ـ علی عبیات 

۶ ـ اسعد حیدری 

۷ ـ نوال طرفی 

۸ ـ سعاد شریفی 

این سانحه تازه‌ترین مورد از مجموعه حوادث فاجعه‌بار غرق شدن قایق پناهجویان در نزدیکی ساحل یونان است.

فعالان حقوق بشر احوازی علت افزایش مهاجرت احوازیها به خارج را افزایش سیاستهای نژاد پرستانه نظام بر مردم عرب احواز می دانند.

تبعیض سیستماتیک دولت علیه مردم عرب و به حاشیه راندگی کامل آنها باعث شده است تا میزان بیکاری در مناطق عرب نشین شهری و حاشیه شهرها به ارقامی در حدود ۷۰ درصد برسد و فرصتهای شغلی تقدیم مهاجران غیربومی از شهرهای مرکزی ایران شود. همچنین خشک کردن رودخانه ها و تالاب سبب خالی از سکنه شدن روستاها و از بین رفتن کشاورزی در اقلیم احواز شده و بیکاری قشر عظیم کشاورزان عرب را بهمراه داشته است. این امر در حالی است که بحران زیست محیطی و افزایش مرگ ومیر در نتیجه این بحران، بهمراه افزایش فشارهای امنیتی دولت ایران بر جوانان عرب، آنها را به مهاجرت واداشته است.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى