در : صفحه اول » اخبار » زبان اشغالگران در احواز بریده شد

زبان اشغالگران در احواز بریده شد

مجسمه تازه ساز و ۲ متری حافظ روز پنجشنبه ۳ اکتوبر ۲۰۱۳ در میدان حی الشعب احواز اشغالی نصب شد.

تا اواسط شب، آن مجسمه آنجایی بود که به هیچ وجه جایش نیست و نباید باشد. هوا که روشن شد، پایه بود اما مجسمه نبود! به همین سادگی .. نماد زبان اشغالگران را بریدند.

در اظهاراتی سراسمیه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری احواز به خبرگزاری ها  گفت: افرادی شبانه با استفاده از جرثقیل مجسمه را ربودند.

با مصاحبه مدیر عامل زیباسازی شهرداری، کار بالا گرفت تا بالاخره سرهنگ “رحمان موسوی” (شنبه شب) با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرد و در اظهاراتی متناقض گفت: شرکت سازنده تندیس با همکاری عوامل شهرداری شب گذشته این مجسمه ۶۰۰ کیلوئی را جابجا کرده اند.

 وی حاضر نشد بگوید شرکت سازنده کیست و چرا نیمه شب مجسمه را بقول وی جابجا کرده و اگر جابجا شده، محل جدیدش کجاست؟ وی اضافه کرد که نیروی انتظامی منطقه ۷ درحال بررسی ماجراست. اما نگفت که اگر فقط جابجائی صورت گرفته که دیگر نیاز به بررسی نیروی انتظامی نیست!

به راستی چرا و به چه دلیلی یک مجسمه ششصد کیلویی با قد دومتری را از بین می برند؟

آنچه واضح است این است که سرزمین مردم عرب دهه هاست تحت بدترین نوع اشغال دولت فارسی سالار ایران قرار دارد. شهروندان عرب در زادگاه خود و در سرزمین های آبا و اجدادی خود به شیوه های مختلف تحقیر می شوند. زبان مردم عرب به حاشیه رانده شده و در سیر نزولی به سوی نابودی است. در این میان اشغالگران به غارت ثروت های اقتصادی بسنده نکرده بلکه همواره سعی کرده اند تمامی فرهنگ ملت عرب احواز را نیز نابود کنند.

هر روز و در هر ساعت یک و یا چند توطئه بر علیه شهروندان عرب می چینند تا هر چه بیشتر فرهنگ ملی آنها را مسخ و نابود سازند.

در راستای نابودی فرهنگ مردم عرب شهرداران منتصب دولت اشغالگران همواره سعی دارند شهرهای عرب نشین را از وجود فرهنگ عربی این سرزمین پاکسازی کنند.

در این میان مردم عرب تمام وجود و فرهنگ خود را در خطر می بییند وبه همین دلیل حق دارند شهرهای خود را از نمادهای زبان اشغالگران  پاکسازی کنند.

نابودی مجسمه یاد شده و هر نماد دیگر متعلق به اشغالگران یک مسئولیت ملی است که بایستی تمامی ملت های غیر فارس در سرزمین های خود به خوبی آن را انجام دهند.

زبان فارسی که با بریدن دیگر زبان های ملت های غیر فارس اکنون در سرزمین های ما عرض اندام می کند، امروز باید بریده شود.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى