در : صفحه اول » دیدگاه » عرب ها “دشمن فرضی” در تمرینات نظامیان در ایران

عرب ها “دشمن فرضی” در تمرینات نظامیان در ایران

عرب ها “دشمن فرضی” در تمرینات نظامیان در ایران

 روز گذشته فعالان عرب احوازی عکسی از تمرینات نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در یکی از پادگانهای نظامی  را منتشر کردند. این عکس چند نفر از نیروهای نظامی را نشان می دهد که در حال تمرین جهت سرکوب تظاهرکنندگان عرب هستند.

در محلی که تمرین نیروهای یاد شده صورت گرفته است خط کشی های منظم به چشم می خورد. همچنین دیوارهای بلندی این مکان را احاطه کرده و رنگهای سبز و سفید در رنگ آمیزی پیاده روها بکار گرفته شده است. این نشانه ها همگی دال بر صورت گرفتن این تمرین ها در یکی از پادگانهای نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی است.

افزون بر این طبق گزارشهای قبلی، سپاه ولی عصر در اقلیم احواز، شهر احواز را به سه ناحیه امام علی (شرق احواز)، امام حسین (غرب احواز) و ناحیه ابوالفضل (منطقه کوت عبدالله) تقسیم کرده و برنامه های آموزشی خاصی را برای بسیجیان هر منطقه دنبال می کند.

براساس طرح ریزی های سپاه پاسداران بسیجیان در دو بخش فرهنگی و نظامی فعال هستند. شاخه فرهنگی بسیج که بسیج مستضعفین نام گرفته است طرح فرهنگی صالحین را جهت مقابله با گسترش مذاهب مغایر با مذهب رسمی کشور و همچنین گسست کامل بخشی از جوانان عرب از دین، فعالیتهای گسترده ای را در مناطق عرب نشین احواز انجام می دهد.

در مقابل بخش نظامی بسیج در قالب گردانهای عاشورا (برای مردان) و گردانهای الزهرا (برای زنان) فعالیت خود را نیز نظر سپاه ولی عصر دنبال می کند.

مسئولان سپاه به گونه ای فعالیتهای بسیج را در مناطق مختلف احواز تقسیم کرده اند که این نیروها را جهت مقابله با هرگونه تظاهرات مردمی و سرکوب آن آماده سازند. براین اساس پایگاههای بسیج در محله های صددرصد عرب نشین به کار فرهنگی محدود می شود؛ ناحیه های بسیج امام حسین و ابوالفضل از این نوع هستند. در مقابل ناحیه بسیج امام علی که در محله های مهاجران غیر عرب در احواز فعالیت می کند، با تمامی توان در حال افزایش هرچه بیشتر توان نظامی و سرکوبگری اعضای گردانهای عاشورا و الزهرا در این محله ها است.

به جرات می توان گفت که بیش از ۹۵ درصد اعضای گردانهای عاشورا و الزهرا از میان مهاجران غیرعرب و لر و شوشتریها و دزفولیها هستند. مسئولان سپاه علاوه بر التزام عقیدتی بسیجیان به جمهوری اسلامی، خواهان بکار گرفتن حس دشمنی با عرب در میان مهاجران غیرعرب در احواز هستند تا بدین صورت شناس تربیت نیروهایی برای کشتار ملت عرب احواز را افزایش دهند.

 

فرماندهان نظامی ناحیه بسیج امام علی

فرماندهان نظامی ناحیه بسیج امام علی

در این زمینه باید اشاره کرد که ناحیه بسیج امام علی دارای چندین گردان عاشورا والزهرا است به عنوان مثال گردان ۱۰۴ عاشورا در حوزه ۴ شهری یکی از این گردان ها است.

درمورد تعداد کل گردان های عاشورا والزهرا در احواز آماری در دست نیست. در این راستا به گفته مسئولان بسیج ۱۸ گردان عاشورا والزهرا در رزمایش نظامی “یاوران ولایت” با مجموع ۶ هزار نفر شرکت کرده بودند. این رزمایش در تاریخ ۴ الی ۲۸ بهمن سال ۱۳۸۸ شمسی در پادگان شهید رستمی واقع در منطقه برومی احواز برگزار شده بود. شرکت کنندگان در این رزمایش آموزش های عقیدتی ونظامی دیدند.

از جمله دیگر رزمایش هایی که گردان های عاشورا والزهرا درآن آموزش دیده اند رزمایش غدیر۲ که از ۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ شمسی برگزار شد. این رزمایش در سه مرحله واکثرا درشهرهای مختلف استان برگزار شد. در این رزمایش علاوه بر فرمانده هان سپاه وبسیج، موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و شفیعی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و حیدری امام جمعه موقع احواز نیز حاضر شده وسخنرانی کردند.

بکارگرفتن مهاجران غیرعرب جهت سرکوب جنبش آزادی خواهانه ملت عرب احواز سابقه تاریخی دارد. در ماه مه سال ۱۹۷۹ مهاجران غیرعرب به رهبری جهان آرا در محمره در کنار نیروی دریایی ایران به رهبری جنایتکار بزرگ ژنرال مدنی، اقدام به سرکوب جنبش آزادی خواهانه ملت عرب در محمره و عبادان کردند. مهاجران فارس نظیر اصفهانیها که برادران فروزنده و جهان آرا از جمله آنها هستند خود مسئولیت سازماندهی شبه نظامیان فارس جهت کشتار ملت عرب را برعهده گرفتند.

فعالیت حزب پان ایرانیست در  عبادان

فعالیت حزب پان ایرانیست در عبادان

در اقدامی مشابه مهاجران غیرعرب ساکن در محله لشکر و منازل راه آهن در نزدیکی محله لشکرآباد، به هنگام تظاهرات جوانان عرب در اعتراض به اهانت روزنامه اطلاعات به ملت عرب احواز در سال ۱۹۸۵ میلادی، به جوانان عرب حمله نموده و به نیروهای امنیتی در سرکوب جوانان عرب یاری رساندند.

آنچه روشن است نیروهای امنیتی در اقلیم احواز وارد مرحله جدیدی از دشمنی با عرب شده اند. آنها دیگر علنا ملت عرب احواز را به عنوان دشمن جمهوری اسلامی معرفی می کنند. این اقدام نیروهای امنیتی حاکی از رویکرد صد درصد سرکوبگرانه این نیروها در تقابل با ملت عرب احواز دارد.

همچنین علم کردن هویت ملی عربی تظاهرکنندگان به عنوان دشمن، به منظور استفاده از احساسات قومی مهاجران و برانگیختن حس تهدید شدنشان از سوی عربها و همزمان با آن برانگیختن حس دشمنی با عرب در میان این مهاجران صورت می گیرد.

بی شک این اقدامات جمهوری اسلامی در استفاده از مهاجران جهت سرکوب جنبش آزادی خواهانه ملت عرب احواز ممکن است تبعات وخیمی به همراه داشته باشد. این امر ممکن است در آینده ای نه چندان دور به افزایش تنش میان ساکنان اصلی و به حاشیه رانده شده با مهاجران متمکن و مرفه و مرکزنشین شهر احواز را به همراه داشته باشد.    

سایت جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى