در : صفحه اول » سیاسی » عقب نشینی اپوزیسیون دربرابر نظام

عقب نشینی اپوزیسیون دربرابر نظام

نتیجه انتخابات اخیر برای خیلی ها حتی از جمله مردم کوچه وبازار، کاملا روشن بود به گونه ای که نتیجه را از قبل پیش بینی کرده بودند. باوجود گذشتن کاندیدها از صافی ریز سید علی خامنه ای، اما مردم ایران پس از اطلاع یافتن از پیروزی نماینده خامنه ای در شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی، در بعضی شهرها به خیابان ها ریخته وشادی کردند.

شگفتی انتخابات اخیر تنها به عملکرد مردم در داخل خلاصه نمی شود. شماری از تشکلات سیاسی وشخصیت های اپوزیسیون ایرانی که بیش از ۳۰ سال سابقه مخالفت با نظام جمهوری اسلامی دارند، در اقدامی شگفت انگیز درسفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای غربی حاضر شده و رای به نظام جمهوری اسلامی دادند. شرکت شخصیت های برجسته از احزابی نظیر فدائیان خلق (اکثریت) وغیره در انتخابات جمهوری اسلامی شگفت آور بود.

بازهم شگفتی به این حد خلاصه نمی شود وصدور بیانیه های تبریک شمار زیادی از احزاب سیاسی اپوزیسیون ایرانی به روحانی از ساعات اول اعلام نتایج انتخابات شروع شد وهمچنان ادامه دارد. شماری از احزاب سیاسی اپوزیسیون با صدور بیانیه هایی، پیروزی در انتخابات را به مردم و روحانی تبریک گفتند.

از همه شگفت آور این است که برخی از احزاب اپوزیسیون به صراحت اعلام کردند که از خواسته براندازی جمهوری اسلامی دست کشیده و شیوه های قانونی در چارچوب این نظام را وسیله ای مناسب برای تحقق یافتن حقوق مردم معرفی کرده اند. برخی از آنها آنقدر هول شده که حتی شیوه های مدنی برای مبارزه علیه جمهوری اسلامی را نیز رد کرده اند وخواهان التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی هستند.

بررسی این عجایب رخ داده نشان می دهد که انتخابات اخیر از نوع خود بی سابقه است. تاکنون مهندسان هیچ انتخاباتی اینگونه نتوانسته است داخل وخارج را با یک تیر مورد هدف قرار دهند. آنچه روشن است امری غریب اتفاق افتاده است در نتیجه علت آن نیز علت غریبی است.

بررسی سخنان هاشمی رفسنجانی درباره تمامیت ارضی ایران پس از رد صلاحیتش، سخنان خامنه ای در دعوت از مخالفان جمهوری اسلامی به رای دادن تنها به خاطر کشور، از یک طرف و بررسی وحشت اپوزیسیون سیاسی ایرانی از شنیده شدن صدای ملت های غیرفارس در جهان، دخالت ایران در امور کشورهای همسایه ودست داشتن در بحران سوریه، به بن بست رسیدن پرونده هسته ای وتهدیدهای غرب علیه ایران نشان از توافق نظام واپوزیسیون برسر مقابله با دشمنی ساختگی تحت عنوان “تهدید تمامیت ارضی” دارد.

این امر سبب شده است تا شخصیت های سرشناس اپوزیسیون ایرانی در اقدامی کاملا منطبق با درخواست سیدعلی خامنه ای، پاسپورت به دست به سفارتخانه های جمهوری اسلامی شتافته و رای به نظام دهند.

این اقدام اپوزیسیون ایرانی که در تن دادن به ذلت ودیکتاتوری ولایت فقیه دربرابر قبول خواسته های ملت های غیرفارس، خلاصه می شود، را می توان با تن دادن روشنفکران وسیاسیون ایرانی به دیکتاوری رضاخان در برابر برچیدن حاکمیت های اقالیم غیرفارس مقایسه کرد. 

آنچه روشن است انتخابات اخیر زلزله ی بی سابقه است که حتی بخش های وسیعی از اپوزیسیون را درخود هضم کرد. استمرار گروههای مختلف اپوزیسیون بر سر مواضع خود در همراهی مستقیم ویاغیرمستقیم با جمهوری اسلامی، ترکیب فعلی مخالفان جمهوری اسلامی را دستخوش تغییر خواهد ساخت. این انتخابات با بلعیدن بخشی از اپوزیسیون، ترکیب طرفداران واقعی آزادی انسان ها وملت ها در ایران را از ناخالصی پاک خواهد ساخت.   

نویسنده: مهدی هاشمی

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى