در : صفحه اول » اخبار » مرگ مشکوک سردبیر هرانا در ترکیه

مرگ مشکوک سردبیر هرانا در ترکیه

hranaسردبیر سازمان حقوق بشر مدافع حقوق ملتها در ایران، بشکل مشکوکی در ترکیه جان باخت!

به گزارش خبرگزاری هرانا، صبح روز سه شنبه ۵ آگوست سال جاری میلادی پلیس ترکیه، پیکر «سید جمال حسینی» (اسفندیار بهارمس) سردبیر خبرگزاری هرانا و از مسئولان ارشد مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (HRA) را پشت میز کارش و در حالی یافت که ساعاتی پیش جان داده بود.

بنا به همین گزارش، صبح سه‌شنبه، پلیس ترکیه پیکر بی‌جان سید جمال حسینی (اسفندیار بهارمس) از مسولان ارشد این تشکل را در منزل وی، در پشت میز کارش و در حالی که قطراتی از خون بر صورت و برخی نقاط منزل وی دیده می‌شد، یافت. بر اساس گزارش‌های دریافتی، هنوز از علت مرگ ناگهانی این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اطلاعی در دست نیست اما پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده است که به محض دریافت اطلاعات تکمیلی، شرح ماوقع به استحضار هموطنان گرامی خواهد رسید.

جمال حسینی ۳۴سال داشت و از بنیانگذاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و نیز مسئول هماهنگی این تشکل بود. وی نقش بسیار برجسته‌ای در پیدایش، رشد و تداوم فعالیت این تشکل در تمامی سالهای فعالیت آن برعهده داشت.

جمال حسینی که سال‌ها از عوارض شرایط تحمیلی بعنوان یک پناهنده سیاسی و کمبود رسیدگی و امکانات پزشکی در رنج بود هیچگاه اجازه نداد مشکلات یادشده مانعی در مسیر فعالیت‌های انسان دوستانه و آرمانهای والای او شود و در آخر نیز درحال نوشتن آخرین گزارش‌های خود و در حین کار جان خود را از دست داد.

بی شک مجموعه فعالان حقو بشر (هرانا) نقشی مهمی در انتشار اخبار نقض گسترده حقوق فعالان عرب احوازی از سوی جمهوری اسلامی ایران، داشته است. هرانا بی توجه به سانسور گسترده اخبار فعالان عرب احوازی از سوی بخش وسیعی از رسانه های فارسی زبان در خارج از ایران، همواره اخبار زندانیان سیاسی عرب و اعدام شده گان را انتشار داده است.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز از دست رفتن این شخصیت انسان دوست را به خانواده و نزدیکان وی و همچنین همکارانش در مجموعه فعالان حقو بشر (هرانا) تسلیت می گوید.

امید که همه انساندوستان واقعی در کنارهم بتوانند به دفاع از حقوق پایمال شده ملتها و دیگر گروههای مذهبی و دینی و غیره ادامه داده و نقش خود را در تغییر وضعیت اسفبار فعلی استمرار بخشند.

پادماز – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى