در : صفحه اول » اخبار » پلیس فتا با برگزاری جلسات توجیهی خبرنگاران احوازی را تهدید می کند

پلیس فتا با برگزاری جلسات توجیهی خبرنگاران احوازی را تهدید می کند

احواز پایتخت- معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی منتصب تهران در احواز از برگزاری دوره هایی خبر داد که در آنها خبرنگاران به طور مستقیم توجیه امنیتی می شوند.

رحمان موسوی، در هفته گذشته در مراسمی امنیتی تحت عنوان روز خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی اظهار کرد: یک دوره و کارگاه آموزشی آسیب‌های فضای مجازی با حضور خبرنگاران اقلیم احواز برگزار می‌شود.او افزود: این دوره برای خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری برگزار می‌شود که شرکت کنندگان درباره آسیب‌های فضای مجازی آموزش می‌بینند!

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی اقلیم اضافه کرد: دوره و کارگاه آموزشی آسیب‌های فضای مجازی از سوی پلیس فتا برای خبرنگاران انجام می‌شود.وی بیان کرد: در دوره آموزشی آسیب‌های فضای مجازی بیش از ۷۰ خبرنگاررسانه‌های گروهی و مطبوعات حضور می‌یابند.موسوی تصریح کرد: هماهنگی‌های برگزاری این دوره در حال انجام است و به زودی به اطلاع خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات اقلیم می‌رسد.

پلیس فتا نیروی ویژه کنترل اینترنت و ارتباطات مجازی و رصد فعالان اجتماعی ، حقوق بشری و سیاسی است. پلیس فتا به عنوان یک یگان امنیتی خطرناک نزد مجامع حقوق بشری شناخته می شود. ستار بهشتی وبلاگ نویس تهرانی دو سال پیش به دلیل راه اندازی یک وبلاگ توسط پلیس فتا بازداشت و زیر شکنجه کشته شد.

پلیس فتا با زیر نظر قرار دادن فعالان عرب احوازی در فضای مجازی تا کنون تعداد زیادی از آنان را دستگیر و تحویل بیدادگاه های رژیم داده است. این یگان سرکوبگر در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ حمزه زرگانی، صالح تامولی (طرفی) و عادل سعدونی، ۳شهروند احوازی فعال در فضای سایبری، را به دلیل انتشار بعضی از اخبار سوریه و فعالیت های ادبی در فیسبوک دستگیر وتحویل مقامات قضایی داد. بازداشت شدگان به اتهام” تبلیغ و فعالیت بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی” به ۳سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی پنج میلیون ریالی محکوم کردند.

بسیاری از نیروهای فعال در زمینه حقوق بشر به دست نیروهای پلیس فتا بازداشت و با هماهنگی وزارت اطلاعات برای آنها احکام بسیار سنگین صادر می شود. برگزاری چنین کلاس هایی زیر نظر پلیس فتا برای خبرنگاران فقط به منظور تهدید خبرنگاران انجام می شود تا آنان را از انتشار و ارسال اخبار به جهان آزاد بر حذر دارند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب احواز- بخش اجتماعی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى