در : صفحه اول » اخبار » ممانعت مسئولان زندان کارون از ملاقات زندانیان عرب با خانواده هایشان

ممانعت مسئولان زندان کارون از ملاقات زندانیان عرب با خانواده هایشان

زندانی

مسؤولین زندان کارون روز پنج شنبه ۲۱ فوریه ۲۰۱۳ از ملاقات خانواده های ۱۲ تن از فعالان سیاسی وفرهنگی دربند این زندان، با فرزندان خود ممانعت کرده اند. فعالان حقوق بشری احوازی از احواز خبر دادند که در میان ممنوعان از ملاقات شماری محکوم به اعدام هستند.

سایت “احوازنا” با استناد به اظهارات فعالان حقوق بشر در این باره خبرداد که چهار زندانی محکوم به اعدام اهل فلاحیه با نام های غازی عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶١، عبد الرضا أمیر خنافره فرزند یونس متولد ١٣۶۶، عبد الأمیر مجدمی فرزند هوشنگ متولد ١٣۵٩ و شهاب عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶۵ از جمله زندانیانی هستند که از ملاقات با خانواده هایشان منع شده اند. فعالان حقوق بشر محلی افزوده اند که ممنوعیت از ملاقات با خانواده در کنار اجرای حکم اعدام در چندین شهر، طی هفته های اخیر بر نگرانی خانواده های محکومین افزوده و خانواده ها بیم آن دارند که موعد اعدام فرزندانشان فرا رسیده است.

قابل ذکر است که چهار جوان محکوم به اعدام از اهالی شهر فلاحیه هستند که در تابستان ٢٠٠٩ دستگیر ودر مؤرخه ۴ سپتامیر ۲۰۱۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی احواز محاکمه و به اتهام محاربه با خدا و فساد فی الأرض طبق کیفر خواست صادره إز دادسرا به شماره ١٩٠١٠۴٣۶٣٠٠۴٠٠٧٩ به اعدام محکوم شده اند.

ممانعت مسئولان زندان کارون احواز از ملاقات زندانیان عرب با خانواده هایشان در حالی صورت می گیرد که براساس آیین نامه سازمان زندان ها ملاقات با زندانی منوط به اجازه ای از مرجعی خاص نیست. این اقدامات مسئولان زندان های احواز در نقض حقوق زندانیان عرب احوازی وبدرفتاری با آنها به این امر محدود نمی شود و گزارش های فعالان حقوق بشر احوازی در سالهای گذشته از انواع زیاد بدرفتاری ها و شکنجه های منتهی به مرگ خبرداده اند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

 ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری در زندان باشد.

ماده ۱۸۰ آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و متهمان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى