در : صفحه اول » اخبار » نیروهای امنیتی یک شهروند احوازی را کشته و دو تن را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی یک شهروند احوازی را کشته و دو تن را بازداشت کردند

فعلان حقوق بشر از احواز گزارش دادند؛ اواخر هفته‌ی گذشته(دوم آبان‌ماه) جسد یک شهروند عرب به نام حسین عرمشی ٣٧ ساله فرزند صباح توسط پزشکی قانونی احواز به خانواده‌ی مقتول تحویل داده شد.

گفته شده یک هفته قبل از تحویل جنازه به خانواده، این شهروند عرب کشته شده است.

فعالان حقوق‌بشر  می‌گویند: این شهروند ساکن “کوی علوی” در اثر شکنجه فوت کرده و خانواده‌ی عرمشی(جادری) وجود شکستگی در دنده‌ها و جمجمه‌ی حسین را مشاهده کرده‌اند.

تاکنون مسئولان پزشکی قانونی احواز از ارائه‌ی اطلاعات درباره‌ی چگونگی مرگ این شهروند عرب و نهاد حکومتی که وی را بازداشت کرده است طفره می‌روند.

فعالان حقوق بشری احوازی می گویند که تاکنون غیبان عبیداوی از حمیدیه،محمد چلداوی از احواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش و ناصر آلبوشوکه از احواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلفیه (خلف آباد) زیر فشار و شکنجه‌ی مأموران حکومتی جان باخته‌اند.

همچنین در اوایل ماه جاری ٢ شهروند دیگر عرب به نام‌های کمال تمیمی ٣٠ ساله و حبش مشعلی ٢٨ ساله توسط نهادهای اطلاعاتی فلاحیه (شادگان) و حمیدیه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.

با گذشت چند روز از دستگیری این دو فرد اما تا کنون از سرنوشت دستگیر شدگان اطلاعی در دسترس نیست و به احتمال زیاد در بازداشتگاه های انفرادی بسر می‌برند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى