در : صفحه اول » اخبار » هجوم نیروهای امنیتی به شهروندان عرب در احواز

هجوم نیروهای امنیتی به شهروندان عرب در احواز

نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی، دیروز سه شنبه۱۹ فروردین ۱۳۹۳ مصادف با  ۸ آپریل ۲۰۱۴ موج جدید بازداشت های دوره ای و غیر قانونی فعالان عرب در احواز را  آغاز کردند.

فعالان حقوق بشر از احواز گزارش دادند که نیروهای امنیتی رژیم تعدادی از شهروندان عرب را در مناطق مختلف شهر احواز مرکز این اقلیم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. بسیاری از بازداشت شدگان به دلیل فعالیت های فرهنگی، عقیدتی و سیاسی مسالمت آمیز هر ساله بازداشت می شوند، به گونه ای که اینگونه حالت های بازداشت ما بین مردم به “بازداشت های دوره ای و غیر قانونی” معروف شده اند.

در این میان، صبحگاه امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ مصادف با ۹ آپریل ۲۰۱۴ نیروهای امنیتی وارد منزل یک شهروند عرب به نام “عارف صرخی” فرزند مجید شده و او را بازداشت کرده اند. عارف صرخی،۲۵ ساله، متاهل و دارای یک فرزند دختر است.

عارف صرخی پیش از این نیز در ۲۹ دیماه ۱۳۹۲ در هنگام بازگشت از مراسم تشییع جنازه مرحوم  فاضل سکرانی، شاعر بلند آوازه عرب، به همراه دهها تن از شهروندان احوازی در مسیر شهر فلاحیه (شادگان) به احواز بازداشت و با سپردن وثیقه آزاد شده بود. سایت پادماز به محض وصول لیست کامل بازداشت شدگان آن را منتشر خواهد ساخت.

یک روز پیش از آغاز موج جدید هجوم به شهروندان عرب، سپاه پاسداران با صدور ادعانامه ای اعلام کرد که یک گروه مرتبط با خارج از احواز را بازداشت کرده است!

فعالان عرب معتقدند اطلاعیه سپاه در آستانه نهمین سالیاد انتفاضه ملی ملت عرب، عاری از حقیقت است.  فعالان سیاسی این اطلاعیه را فقط به معنای اعلام خصومت و دشمنی رژیم با مردم عرب دانسته و آن را مقدمه ای برای بازداشت فعالان عرب در آستانه سالیاد انتفاضه اعلام کرده اند.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى