در : صفحه اول » اخبار » هشدار یک کارشناس احوازی درباره سوزاندن مساجد توسط سپاه

هشدار یک کارشناس احوازی درباره سوزاندن مساجد توسط سپاه

یک مسجد در شهرک کوره از توابع بندر معشور طعمه حریق شد. به گزارش فعالان احوازی از معشور، مسجد صاحب الزمان در آن شهرک حوالی ساعت ۱۱  روز گذشته ۱۷ خردادماه ۱۳۹۳  مصادف با ۷ ژوئن ۲۰۱۴ به طرز مشکوکی دچار آتش سوزی شد. در آتش سوزی یاد شده کتابخانه و منبر مسجد طعمه آتش شده اند.

خبرگزاری های محلی نیز گزارش دادند؛ پیش از این نیز مسجد جوادالائمه در شهرک کوره معشور توسط افرادی ناشناس به آتش کشیده شده بود.  این حادثه سومین آتش سوزی در مکان های مذهبی است که در دو روز اخیر  اتفاق افتاده است.

شاهدان عینی می گویند ساعت ۴ بامداد دو نفر با لباس مشکی سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت به سمت مسجد جواد الائمه در شهرک کوره آمده و وارد طبقه اول مسجد  شدند و کتابخانه را به آتش کشیدند . پس از این حادثه سرایدار مسجد با دیدن آتش در طبقه فوقانی سریعا با آتش نشانی تماس می گیرد.

ساعاتی پس از این حادثه و در ساعت ۱۶:۴۵دقیقه یک حسینیه نیز در شهرک معشور واقع در خیابان سربندر کوچه   ۸ به صورت نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

پادماز در گفتگو با یک کارشناس سیاسی احوازی، که نخواست نامش فاش شود، نظرات او را درباره حوادث یاد شده جویا شد.

ایشان معتقدند که مشابه این حوادث توسط نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ نیز صورت گرفت. سپاه پاسداران در آن زمان برای ایجاد تفرقه مذهبی و قومی میان مردم عراق، افزون بر سوزاندن اماکن مذهبی یا منفجر کردن آنها، شخصیت های سیاسی، نیروهای زبده نظامی، افراد مذهبی و کنشگران اجتماعی را نیز هدف قرار می داد.

پیش از اشغال عراق نیز، حرم امام رضا در مشهد توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی منفجر شد تا جمهوری اسلامی سازمان مجاهدین خلق را متهم سازد.

این کارشناس سپاه پاسداران را عامل این حوادث معرفی کرد. او می گوید سپاه  پاسدران سعی دارد که منطقه را ناامن جلوه دهد تا مقدمات بازداشت فعالان فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی عرب را فراهم سازد.

ایشان افزودند؛ سپاه پاسدران و باندهای مافیایی قدرت و ثروت در اقلیم احواز  به منظور عدم پیشروی جنبش مردمی عرب برای احقاق حقوق ملی خود، از راهکار ایجاد چنین حوادثی مردم عرب را در معرض هجوم قرار داده است.

کارشناس یاد شده هشدار داد؛ سوزاندن سلسله وار مساجد و حسینیه ها در اقلیم احواز توطئه ای بسیار خطرناک است که رژیم جمهوری اسلامی به منظور ایجاد اختلافات فرقه ای در منطقه، آن را سازمان داده است.

او از مردم عرب خواست نسبت به اینگونه حوادث خویشتنداری نشان داده و در دام خطرناک نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی گرفتار نشوند. ایشان در پایان گفتند؛ جنبش مردم عرب یک جنبش مردمی و مسالمت جویانه است که هیچ سنخیتی با خشونت ندارد و مردم عرب اینگونه ترفندها را به زودی کشف خواهند کرد.

عکس ها: آثار آتش سوزی در مساجد در  شهرک کوره معشور

photo1

photo2

photo3

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى