در : صفحه اول » اخبار » وثیقه های سنگین برای حامیان زبان عربی

وثیقه های سنگین برای حامیان زبان عربی

 به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی، ” احمدی” بازپرس دادگاه انقلاب در شهر احواز وثیقه های سنگین چند میلیاردی برای فعالان فرهنگی عرب احواز صادر نموده است. این وثیقه ها برای جوانانی عرب صادره شده است که در حین برگزاری جلسه تدریس زبان عربی در منزل یکی از بازداشت شدگان، در تاریخ ٢۶/٢/٢٠١٣ شب هنگام و بدون ارائه هیچ حکمی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.

روند صدور وثیقه های بسیار سنگین برای بازداشت شد گان عرب به منظور فشار بر بازداشت شدگان و ایجاد فضای رعب میان فعالان عرب صورت می گیرد. خانواده های دستگیر شدگان ، صدور قرار وثیقه های بسیار سنگین و کلان را خارج  از توان خود می دانند،آنها می گویند اگر دادگاه قصد آزادی فرزندان مان را دارند چرا وثیقه های سنگینی برای آنها صادر می کنند در صورتی که تامین مادی چنین وثیقه هائی از توان ما خارج است.

نام محکومان عرب که چنین وثیقه هایی برای آنها صادر شده ودر حال حاضر در زندان سپیدار احواز بسر می برند بشرح زیر است:

۱-عباس بدوی فرزند رحیم (۲۱ ساله ) دانشجوی دانشگاه رشته کامپیوتر

۲- احمد حیدری فرزند محمد ( ۲۵ ساله )

۳- چاسب  عفراوی فرزند حسین ( ۲۱ ساله )

۴- ولید  مسعودی فرزند خلف ( ۲۲ ساله )

قابل ذکر است،این فعالان در طول مدت بازداشت تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته اند. به گفته برادر یکی از بازداشت شدگان ملاشیه، این زندانیان در دوران بازجویی، آزار و شکنجه بسیار شدید را همراه با بازجویی‌های چندین ساعته و طاقت‌فرسا متحمل شده اند.

فعالان عرب:

photo(11) photo(10)

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى