در : صفحه اول » اخبار » اعدام یک متهم احوازی در ملاء عام

اعدام یک متهم احوازی در ملاء عام

 execution

به گزارش رسانه‌های رسمی‌ ایران صبح امروز محمد طوکان متهم عرب احوازی به اتهام توزیع مواد مخدر در ملاء عام  اعدام شد. همزمان در شهر گچساران وزاهدان چهار نفر دیگر در زندانهای این شهرها اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس یک زندانی به نام محمد طوکان صبح امروز در چهار راه “سلمان فارسی” احواز در ملأ عام به دار آویخته شد. این شخص به اتهام خرید وفروش ۱۷ کیلو و ۸۲۶ گرم مواد روان‌گردان و فروش ۷۰۰ گرم شیشه به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این متهم احوازی در حالی صورت می گیرد که شبکه های امنیتی جمهوری اسلامی خود نقش مهمی در توزیع گسترده مواد مخدر در شهرهای عربی اقلیم احواز دارند. دراین زمینه باید به دهها هکتار زمین کشاورزی در غرب ایران اشاره کرد که توسط عوامل جمهوری اسلامی مواد مخدر در آنها کشت می شود. این اقدامات شبکه های مخفی جمهوری اسلامی درکشت وتوزیع موادمخدر در سطح وسیع در مناطق کوردی وعربی خود نشان از بکار گرفتن این مواد خطرناک از سوی رژیم حاکم جهت تحقق اهدافی سیاسی دارد.

خبرگزاری فارس همچنین از اعدام یک زندانی در زندان گچساران خبر داد. رئیس اداره زندان گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: آقای”ا.س” محکوم به قتل محسن حسینی‌نیک امروز و در محل زندان گچساران اعدام شد.

بنا به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران صبح امروز سه‌ زندانی در زندان زهدان به دار آویخته شدند. اسامی زندانیانی که صبح امروز در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند به قرار زیر می باشد:

 ۱ـ عارف نورزهی ۳۷ ساله از اتباع افغانستان ،وی ۱۱ ماه در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود

۲ـ شیر محمد کاشانی ۳۰ ساله ،که به مدت ۲ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود

۳ـ قربانعلی سوری ۵۵ ساله ، او ۱۳ سال در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود

این اعدام‌ها توسط منابع رسمی‌ ایران هنوز تأیید نشده اند.

قابل ذکر است که اصرار نظام جمهوری اسلامی بر اعدام متهمان عرب احوازی در ملاء عام به منظور ایجاد رعب وحشت نزد مردم عرب وفروکاهاندن اعتراضات مردمی علیه سیاست های تبعیض گرانه ونژادپرستانه رژیم، صورت می گیرد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى