در : صفحه اول » اخبار » وضعیت یک شهروند عرب با گذشت بیش از چهار سال بازداشت هنوز مبهم است

وضعیت یک شهروند عرب با گذشت بیش از چهار سال بازداشت هنوز مبهم است

وضعیت یوسف سیلاوی، شهروند عرب احوازی، پس از چهار سال و شش ماه بازداشت، هنوز مبهم است. یوسف سیلاوی فرزند عباس متولد سوم اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهر احواز است. او در ۱۷ آبان ۱۳۸۸ در منزل شخصی خود واقع در فاز ۴ احواز بازداشت شده بود.

خانواده سیلاوی در چهار سال گذشته به تمام نهادهای امنیتی ، انتظامی، قضایی، زندان ها، بیمارستان های احواز و حتی یه به مسئولین استان مراجعه کردند اما در مقابل هیچ پاسخی دریافت نکرده اند. مراجعه مکرر خانواده  سیلاوی به دفتر رهبر نظام در تهران نیز اثرگذار نبوده و کسی پاسخگوی آنها نیست.

آقای سیلاوی در کارنامه خود هیچگونه فعالیت سیاسی و حتی فعالیت فرهنگی یا هر نوع فعالیت منعطف به سیاست نداشته است.

نیروهای امنیتی اما فقط به دلیل نسبت خانوادگی او با یک فعال سیاسی عرب (متوفی) به نام مرحوم “منصور سیلاوی اهوازی”، ایشان را بازداشت می کنند.

منصور سیلاوی اهوازی، برادر همسر آقای یوسف سیلاوی بودند. ایشان نیز پس از سالها فعالیت سیاسی و رسانه ای در لندن در سال ۲۰۰۸ به طرز مرموزی فوت کردند.

پس از بازداشت یوسف سیلاوی، یکی از آشنایان ایشان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به شدت تحت شکنجه قرار می گیرد. بازجویان از شخص بازداشت شده، درباره یوسف سیلاوی سئوالاتی کرده و بعد از مدتی او را آزاد کرده اند.

یکی از دختران آقای سیلاوی می گوید: امروز سالروز تولد پدرم است. او وارد پنجاه و پنجمین سال خود می شود. خانواده ما در این سالها نه تنها جشن تولد ایشان را نگرفته اند، بلکه از ایشان هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

ایشان ادامه داد: انتظار ما از سایر فعالان حقوق بشر در تمامی سازمان های فعال در این زمینه این است که موضوع پدر ما را در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پیگیری کرده و خانواده ای را از این وضعیت نگران کننده نجات دهند.

 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى