در : صفحه اول » حقوق بشر » پس از ۲۵ روز شکنجه غازی عباسی به زندان کارون منتقل شد

پس از ۲۵ روز شکنجه غازی عباسی به زندان کارون منتقل شد

بنا به گزارش رسیده از احواز، غازی عباسی صبح امروز چهارشنبه ٢٣-١٠-٢٠١٣ بعد از شکنجه شدید در بازداشتگاه اطلاعات به بند ٨ زندان کارون بازگردانده شد. در تاریخ ٢٧-٩-٢٠١٣ ، غازی عباسی در قرنطینه زندان کارون نگهداری و بعد از سه روز او را به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کرده اند.

بنا به گفته منابع محلی، غازی عباسی در این ۲۵ روز بشدت شکنجه شده بطوری که وضعیت جسمانی او وخیم است. این منبع افزود که دلائل انتقال غازی عباسی به بازداشتگاه اطلاعات ، گرایش وی به مذهب اهل سنت و دیگری جهت پرونده سازی و أخذ اعتراف علیه دوستانش و همچنین إرسال نامه به خارج از زندان که در آن از نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی توسط ماموران اطلاعات، پرده برداشته بود. عباسی در آن نامه احکام صادر را جائر و ناعادلانه توصیف کرده و از تمام سازمانهای حقوق بشر بین المللی تقاضای کمک فوری و فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از اجرای احکام اعدام خود و دوستانش کرده بود.

غازی عباسی همراه با سه تن به نام های عبدالرضاامیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از فعالان عرب اهل شهر فلاحیه( فلاحیه) در تابستان ٢٠٠٩ دستگیر و به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب احواز( قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ ) به اعدام محکوم شده بودند. در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ ( ١٣ فوریه ٢٠١٣) شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى احکام اعدام این چهار تن را تایید و در تاریخ ۱۳ جولاى ۲۰۱۳ به خانواده ها ومحکومین ابلاغ شد.

سازمان عفوبین الملل به دلیل انتقال غازی عباسی ، روزجمعه ۴ اکتوبر جاری بیانیه ای نسبت به اعدام قریب الوقوع غازی عباسی فعال عرب اهل فلاحیه( شادگان)منتشر کرد. پیشتر کاترین آشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی با وخیم خواندن وضعیت این فعالان إظهار داشت که اتحادیه اروپا احکام صادره علیه فعالان عرب احوازی را از نزدیک پیگیری می کند.

نویسنده: کریم دحیمی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى