در : صفحه اول » اخبار » چندین زخمی وبازداشتی درپی مصادره زمین کشاورزان عرب شیبان

چندین زخمی وبازداشتی درپی مصادره زمین کشاورزان عرب شیبان

به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز روز جمعه ششم سپتامبر جاری نیروهای امنیتی به منازل واماکن مردمی در شهر شیبان واقع درشمال احواز مرکز اقلیم، هجوم برده واقدام به تخریب آنها کردند. درپی این اقدام اهالی عرب این شهر با نیروهای امنیتی درگیر شده وشماری از آنها زخمی وشماری دیگر بازداشت شدند.

صبح روز جمعه نیروهای امنیتی به همراه ماشین آلات شهرداری شهر احواز در اطراف شیبان حضور یافته وممتلکات خانواده ای عرب با نام جاسم زهیری را ویران کردند. نیروهای امنیتی ادعا کرده اند که خانمی به نام مرعشی از سکنه تهران اوراقی دردست دارد که تاریخ صدور آنها جدید است ونشان می دهد زمینی به مساحت ۳۵ هکتار از شیبان تا کوت سید عنایه ملک خصوصی این خانم است. خانواده زهیری این ادعا را کاملا رد کرده واین زمین را ملک آباء واجدادی ومحل زندگی وتامین معاش خود دانسته اند.

اصرار بیش ازحد نیروهای امنیتی برتخریب ممتلکات خانواده زهیری سبب شد تا شماری از اعضای این خانواده با نیروهای امنیتی درگیر شوند. درپی آن هشت تن از اعضای این خانواده عرب زخمی شده وتحت حراست امنیتی به بیمارستانی در شهر احواز منتقل شدند، تاپس از مداوا به محل بازداشت انتقال داده شوند.

بنا به همین گزارش بازداشت شدگان شهر شیبان به شرح آتی هستند:

عادل زهیری و برادر وی هادی زهیری ، ادیب و امین عطائی (زهیری)  ،علی زهیری، حسین زهیری و امین زهیری و برادر وی جواد زهیری و حمید جاسم زهیری و جعفر بن عبید.

درهمین راستا محسن پویا معاون عمرانی استاندار احواز اعلام کرده است که “شهرداری برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود به همه کاری ازجمله فروختن زمین های غیرقانونی دست می زند”.

بارها نیروهای وابسته به هسته غیرعرب حاکم براقلیم احواز با به کاربردن شیوه های مختلف اقدام به مصادره زمین های کشاورزان عرب کرده اند. مهمترین طرح هایی که سطح وسیعی از زمین های کشاورزان عرب را در سرار استان مصادره کرد، طرح های توسعه نیشکر و طرح های پرورش آبزیان ومناطق آزاد تجاری و مراکز نظامی وابسته به سپاه هستند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى