در : صفحه اول » اخبار » چند تن از فعالان عرب احوازی از زندان آزاد شدند

چند تن از فعالان عرب احوازی از زندان آزاد شدند

چند تن از فعالان عرب احوازی از زندان آزاد شدند

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی، بعد از ظهر دیروز یکشنبه ۲ نوامبر جاری چند تن از فعالان عرب احوازی به قید وثیقه از زندان کارون آزاد شدند. این افراد در مراحل مختلف بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات برای چندین ماه تحت شکنجه شدید بوده و پس از آن به زندان کارون منتقل شده و در انتظار صدور حکم در حبس بسر می بردند.

 حاتم دحیمی فرزند عبود ٣٠ ساله و برادرش ابراهیم دحیمی ٢٨ ساله بهمراه اسماعیل دحیمی فرزند جواد، سه جوان اهل منطقه ملاشیه شهر احواز هستند که در ماه آوریل گذشته (اردیبهشت) بازداشت شده بودند، دیروز با قید وثیقه آزاد شدند. این سه فعال عرب توسط اداره اطلاعات احواز در صبح روزدوشنبه ۱۲ ماه مه گذشته(٢٢ اردیبهشت ١٣٩٣)، بدون ارائه هیچ گونه مجوز قضائی از محل کار خود ربوده شده بودند.

  شایان ذکر است ابراهیم دحیمی، یکی از شاعران منطقه ملاشیه است که در مناسبت های مختلف شعر ملی و سیاسی می سراید. وی به دلیل این فعالیتهایش سابقه ٣ بار بازداشت را دارد.

 طبق همین گزارش و همزمان با آزادی این فعالان،  شکرالله صخراوی معروف به شاکر متولد ١٣۵٠ از اهالی کوی گلستان شهر احواز، متأهل، دارای دو فرزند، که بدلیل فعالیتهای مذهبی روز ۱۰ آوریل گذشته (۲۱ فروردین ماه سال جاری) بازداشت شده بود، نیز بعد از ظهر روز یکشنبه ۲ نوامبر با قید وثیقه آزاد شد. 

بنا به گفته منابع داخلی برای دیگر فعالان عرب نیز قرار وثیقه صادر شده اما با توجه به سنگین بودن مبالغ خانواده های آنها قادر به تهیه وثیقه نبوده و سرنوشت فرزندان آنها همچنان مجهول است.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى