در : صفحه اول » فرهنگی-اجتماعی » چهره عریان استعمارگران در احواز

چهره عریان استعمارگران در احواز

و آن هنگام که استعمار عریان می شود

و چه لحظه دردناکی است آن هنگام که استعمار لخت می شود٬ و چه لحظه ای دردناکی است آن هنگام که عورت استعمارگر مکشوف می شود. آن هنگام که دیگری لباسی نیست تا خود را بپوشاند. آنهنگام که آرایشگری نیست که چهره اش را گریم و زیبا سازد. و به دلیل همین لختی و درمانده گی است که من نیز مانده ام در درماندگی صفحات نژادپرستی و نازی که به دنبال تحریف هویت این بوم و دیار بوده اند. مانده ام در درمانده گی آنها که قادر نیستند یک ویدیو پیدا کنند از یک روستای غیر عرب در این خطه که به زیر آب رفته است. تمام مایملک این استعمارگران و شهرک نشینان شده است آن جوان بختیاری که می گوید عرب نیستم و برای کمک آمده ام. آنها نیز به خوبی می بییند که زمین عربی فریاد می زند. زمین عربی صحبت می کند. آنها نیز مانده اند که چه را منعکس کنند. آنها نیز مانده اند که چرا یک روستای بختیاری نشین پیدا نمی شود که غرق شده باشد؟؟ چه می توانند بگویند…
تا امروز می گفتند بخش کمی از استان عرب هستند و امروز زمین به بلندترین شکل فریاد هویتش را اعلام می کند. و آنها باز مانده اند. خاموش و زبون. اگر بگویند فقط مناطق عرب نشین غرق شده اند باید پاسخ دهند چرا مگر خون آنها که غیر عرب هستند رنگین تر است که غرق نشده اند. و اگر تنها همین ویدیو ها را منتشر کنند یعنی آنها هم فریاد هویتی این زمین را دوباره به آسمان برده اند. درمانده اند و بدجور در مانده اند. آنها نیز مانند ما می بییند که آنکس که بحران را مدیریت می کند فارس است و آنکس که غرق می شود عرب است. آنکس که کنترل دریچه های سد را دارد فارس است و آنکس که بیل به دست گرفته است تا از زمین و هستی خود دفاع کند عرب است. آنها هم می بییند که صد سال له کردن و به حاشیه بردن مردم عرب و تلاش برای پروژه اسیملاسیون شکست خورده است. آنها هم مانده اند که چگونه در میان این همه ستم می توانند هم حامی منافع مادیشان بعنوان استعمارگر باشند و در عین حال چهره و طبیعت کریه استعماریشان را پنهان کنند. راهی نمانده است. امروز استعمار گر عریان شده است و این است که آنها را درمانده کرده است. عریان٬ لخت. بدون لباس تشیع تا خود را به عنوان برادر جا بزند. بدون لباس حقوق شهروندی٬ و بدون هیچ لباس دیگر٬ بدون هیچ آرایش و پرده پوشی. استعمار لخت و عریان در میدان است و درمانده است که چگونه عورت خود را بپوشاند. امروز این هویت استعمارگر برای مردم عرب نمایان می شود و دیری نمی گذرد برای مردم لر و بختیاری که آنها هم اسیر این استعمار هستند ولی دلخوش به هویتی کذب و دروغین.

منبع: naqus2

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى