در : صفحه اول » اخبار » یورش بیماری های خطرناک به شهر عرب نشین عسلویه

یورش بیماری های خطرناک به شهر عرب نشین عسلویه

یورش بیماری های خطرناک به شهر عرب نشین عسلویه

بیماری های خطرناک و صعب العلاج چون سرطان و…. ساکنان شهرهای عسلویه، نخل تقی، بید خون و روستاهای تابعه آنها را هدف قرار داده اند.

فعالان حقوق بشر گزارش دادند که بیماری های خطرناک چون سرطان خون، سرطان پروستات، سرطان ریه، بیماری های قلب و عروق و دیگر بیماری های ناشناخته، شهروندان این منطقه را تهدید می کنند. یک مسئول محلی منتصب از سوی اشغاگران گفته است: در زمان تصدی سردار رستمی (معروف به فرمانده نفت ایران) بر وزارت نفت در یکی از سفرهای فرمانده نفت به عسلویه از او خواسته بود چند دقیقه درباره محرومیت مردم منطقه و گسترش بیماری های ناشی از آلودگی صنعت نفت و گاز با او گفتگو کند که با عدم موافقت ایشان مواجه شده است!

بحرینی امام جمعه عسلویه نیز بارها اعلام کرده که خون مردم عسلویه به دلیل استنشاق انواع گازهای صنعتی آلوده است و دولت باید برای سلامتی مردم منطقه چاره اندیشی کند.

مردم این شهر دلیل گسترش انواع سرطان در منطقه خود را فعالیت غیر استاندارد تمامی مراکز صنعتی استخراج گاز موسوم به شرکت ” پ   ا  ر  س جنوبی” می دانند.

شهر عسلویه با ۱۰ هزار نفر، تمامی جمعیت آن را بومیان عرب سنی مذهب تشکیل می دهند. مردم روستاهای تابعه و شهرک های اطراف نیز وضعیت مشابهی دارند. به گفته فعالان حقوق بشر از شهرهای عسلویه و دیگر شهرهای جنوب احواز؛ واحد های صنعتی و آلاینده محیط زیست مردم آنجا را احاطه کرده اما شهرهای آنها حتی از وجود دستگاههای آلودگی سنج بی بهره اند.

وزارت بهداشت و درمان نیز به رغم درخواست های مکرر مردم برای سنجش وضعیت سلامتی ساکنان در عسلویه تا به حال به بی توجهی خود ادامه  می دهد.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی چند سال است که شهر عرب نشین احواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان اعلام می کند. در ماه نوامبر سال گذشته  بیش از ۵۰ هزار شهروند احوازی در اثر بارش باران های اسیدی راهی بیمارستان شدند.

پس از شیوع بیماری ها در شمال احواز شاهد گسترش بیماری های خطرناک در دیگر مناطق عرب نشین همچون عسلویه و دیگر مناطق هستیم.

 

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز /حقوق بشر

*عکس از سایت بوشهر نیوز: صف طولانی مردم شهر عسلویه برای ورود به بیمارستان.


تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى