در : صفحه اول » اخبار » اعتصاب کارگران «لوله سازی» احواز

اعتصاب کارگران «لوله سازی» احواز

نزدیک به ۱۲۰۰ کارگر پیمانی معترض لوله سازی احواز دو هفته است که دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تجمع های اعتراضی و اعتصاباتی خود را برگزار می گنند.

به گزارش خبرگزاری های محلی؛ حدود ۱۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه لوله سازی احواز که تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» در سه کارخانه‌ شماره یک، ۴ و پوشش فعالیت دارند در اعتراض به دریافت نکردن حقوق طی دو ماه گذشته و عدم تغییر وضعیت شغلی خود دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران لوله سازی احواز درباره دلایل این اعتراض می‌گوید؛ از شرایط کار با شرکت پیمانکاری رضایت نداریم و خواستار تغییر قرارداد شغلی خود از پیمانی به قرار داد مستقیم هستیم.

به گفته کارگران پیمانی، لوله سازی احواز دو هزار و ۴۰۰ کارگر دارد که جدا از ۱۲۰۰ کارگر قراردادی، مابقی کارگران قرارداد رسمی وزارت نفت هستند که به طور مستقیم با کارخانه لوله سازی کار می‌کنند. این کارگران از مزایای ویژه و شرایط کار بهتری نسبت به سایر کارگران قرادادی برخوردارند.

کارگران پیمانکاری همچنین از نداشتن امنیت شغلی به دلیل نوع قرارداد کاری و دستمزد ناکافی ابراز نارضایتی می‌کنند.

کارگران لوله سازی احواز، همه مسئولان بویژه مسئولان استان و شهرستانی از موضوع اعتصاب کارگران پیمانی کارخانه لوله سازی احواز با خبرند اما هیچ توجهی به خواسته کارگران ندارند.

کارگران اعتصاب کننده تاکید کرده اند که در صورت تحقق نیافتن خواسته های به حق خود به اعتصابات ادامه خواهند داد.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز – اخبار

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى