در : صفحه اول » اخبار » بزودی صدها خانوار از کوچ نشینان لرستان در اقلیم احواز اسکان داده می شوند

بزودی صدها خانوار از کوچ نشینان لرستان در اقلیم احواز اسکان داده می شوند

بزودی صدها خانوار از کوچ نشینان لرستان در اقلیم احواز اسکان داده می شوند

پادماز- بنا به گزارش خبرگزاریهای داخلی ایران، بخش وسیعی از زمینهای کشاورزی اقلیم احواز که در غرب کرخه، بخش شعیبیه و شهرک موسوم به “شهید قلی پور” تستر (شوشتر) واقع هستند آماده واگذاری به مهاجران لور شده و بزودی واگذار خواهد شد.

عبدالرحیم کریمی مدیرکل طرح اسکان عشایر لور و بختیاری در اقلیم احواز، با اظهار اینکه اراضی مشمول واگذاری اراضی ملی در چارچوب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در اقلیم احواز هستند، اعلام کرد که هزینه اسکان عشایر غیرعرب از بودجه استانی پرداخت می شود و مبلغ آن در سال جاری ۵۳ میلیارد ریال است. وی بودجه مذکور را بمنظور جاده سازی و تامین آب شرب و آب کشاورزی مورد نیاز مهاجران لور و بختیاری دانسته است.

مدیر کل طرح اسکان عشایر لور و بختیاری در اقلیم احواز از مسئولان استانی خواست تا سریعا مجوز برداشت آب برای این اراضی صادر شود تا هزاران تن از عشایر لور و بختیاری بزودی در این منطقه مستقر شوند.

کریمی با راهبردی و استراتژیک نامیدن طرح اسکان عشایر لور و بختیاری در اقلیم احواز، اعلام کرد که طرح شاملی برای اسکان این عشایر آماده شده است و جهت تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارائه شده است.

کریمی این سخنان را در نشست معاونت سیاسی اجتماعی استاندار اقلیم احواز عنوان کرده است.

این اقدام مسئولان غیربومی اقلیم احواز در برنامه ریزی و اجرای چنین طرحهایی در حالی صورت می گیرد که طی گزارشی که قبلا منتشر کرده ایم، بیش از هزار روستای عرب نشین احواز فاقد آب شرب هستند. همچنین در حالی روستائیان عرب به بهانه نداشتن مجوز برداشت آب، طی سالهای اخیر از کشت تابستانه ممنوع شده اند، مسئولان تمامی امکانات اقلیم را در اختیار مهاجران لور و بختیاری قرار می دهند.

خشک شدن رودخانه های اقلیم احواز در مناطق عرب نشین بحدی رسیده است که کشاورزان در روستاها و در شهر فلاحیه در حال فروش زمینهای خود و مهاجرت از این شهرها هستند.

منابع محلی از اقلیم احواز گزارش داده اند که حمید زنگنه نماینده مهاجران غیرعرب در شهر احواز، نقشی مهمی در پیشبرد این طرح ادا کرده است و همچنین شمسایی رئیس سازمان آب و برق استان نقشی مهم در قطع آب کشاورزی مناطق عرب نشین و در مقابل واگذاری آب به اراضی مهاجران لور و بختیاری داشته است.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى