در : صفحه اول » اخبار » آخرین اخبار قربانیان سناریوی اطلاعات به کارگردانی پرس تی وی

آخرین اخبار قربانیان سناریوی اطلاعات به کارگردانی پرس تی وی

جوانان عرب شهر حمیدیه که تحت شکنجه شدید اطلاعات تن به اعترافات ساختگی داده اند

جوانان عرب شهر حمیدیه که تحت شکنجه شدید اطلاعات تن به اعترافات ساختگی داده اند

 بنا به گزارش منابع محلی ، جلسه دادگاه جهت صدور حکم ۵  تن از زندانیان عرب شهر حمیدیه که از ابتدای سال ۲۰۱۲ در زندان کارون به سر می برند به بهانه مشکوک مسافرت قاضی دادگاه، به وقت دیگری موکول شد.

بر اساس این گزارش در غیاب قاضی شعبه ۱ دادگاه شهر احواز، آقایان عیدان شاخی (بیت سیاح) ، حسن عبیات، خالد عبیداوی، جاسم ساعدی، رضا عبیداوی توسط دفتردار شعبه مذکور تفهیم اتهام شدند.

دفتردار شعبه ۱ دادگاه شهر احواز، به عیدان شاخی ( بیت سیاح) و حسن عبیات اتهامات محاربه با خدا ، تاسیس تشکیلات ضد انقلاب، اقدام علیه امنیت ملی وبه دیگر افراد این پرونده اتهام تاسیس تشکیلات ضد انقلاب و اقدام علیه امنیت ملی را نسبت داده است.

مصطفى کوتی ، حسن منابی، عدنان ساعدی ، جواد بترانی چهار متهم دیگر این پرونده هستند که پیشتر با قید وثیقه آزاد شده بودند.

بنا براین گزارش، در غیاب مشکوک قاضی “بارانی“ در جلسه دادگاه اتهامات توسط دفتر دار شعبه به افراد تفهیم شده و به متهمان تاکید شده است که دادگاه حکم خود را صادر خواهد کرد و قاضی در حال حاضر در مسافرت است.

برخلاف ادعای دفتردار، یکی از کارمندان دادگاه احواز به منابع محلی گفته است که قاضی “بارانی” بنا به دلایلی منتقل شده است و تا تعیین قاضی جدید محاکمه به تعویق خواهد افتاد .

قابل ذکر فعالان حقوق بشر در احواز معتقدند که این ۴ زندانی در یک سناریوی ساختگی توسط وزارت اطلاعات در سال ۲۰۱۲ توسط کانال “پرس تی وی ” وادار به اعترافاتی اجباری شده اند.

گفتنی است یکی از اتهامات این افراد ترور یک بسیجی در شهر حمیدیه به اسم “آدوس” میباشد.

کاظم آدوس که در اوایل سال ۲۰۰۹ کشته شد، از عوامل دستگاه اطلاعات در شهر حمیدیه بود که در جریان اعتراضات مردمی از تظاهر کنندگان فیلم می گرفت و شمار زیادی از جوانان حمیدیه را روانه شکنجه گاههای اطلاعات کرده بود. وی به مشکل تراشی برای اهالی حمیدیه معروف است. اهالی حمیدیه بارها با خانواده آدوس درگیر شده بودند. زمانی که وی کشته شد برادرش جاسم آدوس به مدت چند ماه در بازداشت بود. وی متهم به قتل برادرش بود. تا اینکه با دخالت و وساطت خانواده آدوس و مسئولان اطلاعات، جاسم آدوس را از زندان آزاد کردند.

فیلم زیر مربوط به اعترافات جوانان شهر حمیدیه است که تحت شکنجه وحشیانه وغیرقابل وصف به برزبان آوردن اعترافات ساخته وپرداخته اطلاعات مجبور شده اند. این اعترافات اجباری براساس سناریوی اطلاعات ازپیش فراهم شده وتوسط کادر فنی وهنری پرس تی وی کارگردانی شده است.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى