در : صفحه اول » اخبار » صحنه سازیهای رسانه حکومتی ایران جهت اعدام ۱۵ فعال احوازی

صحنه سازیهای رسانه حکومتی ایران جهت اعدام ۱۵ فعال احوازی

صحنه سازیهای رسانه حکومتی ایران جهت اعدام ۱۵ فعال احوازی

آخرین جزئیات ونامهای بازداشت شدگان اخیر وصحنهسازی «پرس تی وی» علیه جوانان احوازی در شهر قنیطره (دزفول)

‪در مهرو آبان ماه سال جاری ده ها تن از فعالان عرب  شهرهای سوس، شاوور، قنیطره (دزفول)، احواز و خفاجیه بازداشت شدند. تاکنون از سرنوشت بازداشت شدگان و اتهامات وارده به آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما  مسؤولین امنیتی و قضائی  محلی از جمله احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول، و اسدی نژاد بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی وانقلاب شهر احواز طی مصاحبه با رسانه های داخلی، کلیه بازداشت شدگان رابه عضویت درگروهی بنام «جندالفاروق» متهم کردند، وبرخی ازآنها را به دست داشتن در حمله به چهارنفرازشرکت کنندگان درمراسم عزاداری در قنیطره متهم کردند؛ که این اتهام کاملا از سوی خانواده های بازداشت شدگان رد شده است.

گفتنی است که هیچکدام از خانوادهها تا کنون موفق به ملاقاتشان فرزندان خود نشده و اطلاعات دقیق از اتهامات منتسب در دست ندارند‪.

 پیرو این رخداد در ٢٩ مهر ماه ١٣٩۴مصادف باروزهفتم محرم سال ۱۴۳۶ه.ق نیروهای اداره اطلاعات بایورش به روستاهای «بیت علاو» و «خلف مسلم» از توابع شهرستان سوس و در مسیر شاوور- سوس چندین تن از جوانان عرب را بازداشت کردند. که اسامی ۸ تن از بازداشت شدگان بشرح ذیل است‪:

١‪-عیسی  عبداللهی (کعبی) فرزند ناصر ۲۸ ساله‪.

٢‪-حسون عبداللهی (کعبی)  فرزند  حبیب ۲۹ ساله‪.

٣‪-حسین عبداللهی (کعبی)  ۲۲  ساله‪.

۴‪-مجید عبداللهی (کعبی)  فرزند ماشاف ۲۴ ساله‪.

۵‪-محمد عبداللهی (کعبی)  فرزند هلیل ۳۲ ساله‪.

۶‪-جاسم عبداللهی (کعبی)  فرزند العبید ۲۸  ساله‪.                                                 

٧‪-ماجد عبداللهی (کعبی)  فرزند دحام ۲۱ ساله‪ .

‪٨- محسن کعبی فرزند علی

تا کنون مقامات قضائی نام یکی ازمتهمان  دستگیر شده (ق-کعبی) اعلام نموده و مدعی شدند او همراه دو نفر دیگربااستفاده ازماشین پژو متهم به  تیراندازی اخیر قنیطره است‪.

در این راستا، نیروهای اداره  اطلاعات روز ١١ آذرماه سال جاری جهت پرونده سازی علیه  فعالان عرب احوازی همراه کانالهای رسمی صدا و سیما از جمله «پرس تی وی» عازم شهرستان قنیطره شده و با انتقال چند تن از بازداشت شدگان اخیر از شهرهای شاوور، سوس و قنیطره بعد از شکنجه های جسمی و روحی آنها را اجبار به صحنه سازی نمودند‪.

در این زمینه بازپرس شعبه اول دادگاه انقلاب احواز در تشریح آخرین جزئیات حادثه تیراندازی به هیئت عزاداری صفی آباد، قنیطره (دزفول) گفت: تمامی عوامل این حادثه دستگیر شدند و تحقیقات پرونده رو به اتمام است!؟

اسدی نژاد با تشریح آخرین جزئیات حادثه تیراندازی به هیئت عزاداران صفی آباد دزفول اظهار کرد: حدود ۱۴ نفر از عاملین  این حادثه دستگیر شدند و بازسازی صحنه  در منطقه همزمان با ایام اربعین حسینی انجام شد. وی افزود: عوامل این حادثه، گروهکی را با اعتقادات سلفی در روستاهای اطراف شاوور تشکیل داده بودند که چندین تن از این افراد در عملیات شرکت داشتند و آنها را دستگیر کردیم براساس اعلام رسمی وزارت اطلات ایران، تنها سه نفر عاملان این هجوم در یک ماشین پژو پارس معرفی شده بودند‪.

بازپرس شعبه اول دادسرای احواز در ادامه بیان کرد: بازسازی صحنه همزمان با ایام اربعین حسینی در منطقه انجام شد. تحقیقات پرونده رو به اتمام است و به زودی به جمع بندی نهایی می‌رسیم‪.

پیشتر کانال انگلیسی ایران پرس تی وی و کانالهای رسمی صدا و سیما برای چندین بار اعترافات اجباری زندانیان سیاسی عرب که توسط کارگردانان این شبکه به شکل فیلمی مستند درآمده است، پخش کرده اند. زندانیان عرب شهر خلفیه، سوس و حمیدیه ماهها تحت سخت ترین انواع شکنجه اداره اطلاعات احواز قرار گرفته ومجبور به پذیرش اعترافات غیر واقعی شده اند‪.

اعترافات اجباری برخی از فعالان فرهنگی شهر خلفیه وزندانیان شهر سوس و حمیدیه که به اعدام محکوم شده اند، قبل از برگزاری دادگاهشان از پرس تی وی و کانالهای صدا و سیمای ایران پخش شده بود‪.

منبع: کریم دحیمی فعال حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى