در : صفحه اول » دیدگاه » اتهامات امنیتی رادیو زمانه علیه مردم عرب احواز

اتهامات امنیتی رادیو زمانه علیه مردم عرب احواز

در روزهایی که ملت عرب احواز انتفاضه هایش مستمر و زخمهای تیغ ستم و تبعیض نژاد دولت مرکزی ایران بر تن این ملت، هر روز بیشتر از دیروز است؛ رادیو زمانه یک میدیای مرکزگرای دیگر در اقدامی عجیب به تکرار و تاکید اتهامات واهی جمهوری اسلامی علیه ملت عرب احوازاقدام ورزیده است. این اتهامات هدفمند رادیو زمانه نه تنها علیه جنبش مدنی عرب احواز است بلکه بخش بزرگی از ساکنان شهر احواز، در کوت عبدالله، را مورد هدف قرار داده است.

رادیو زمانه در اقدامی مغرضانه مصاحبه ای با یک فعال ناشناس اهوازی انجام داده است و در میان سخنان این فرد اقدام به نشر ادعاهای مغرضانه اش بر علیه ملت عرب احواز کرده و انگهای هدفدار و مورد استفاده جمهوری اسلامی را به دهها هزار تن از ساکنان منطقه کوت عبدالله احواز بسته است.

در این مصاحبه کذایی رادیو زمانه حق اولیه انسانها در انتخاب عقیده را فراموش کرده و نفوذ سعودی در میان اقشار احوازی ها را دلیل اصلی تغییر عقیده نزد این مردم دانسته است. همچنین این رسانه مرکزگرا به اصطلاح اپوزیسیون ایرانی، ساکنان کوی کوت عبدالله احواز را به عناصر مروج وهابیسم در احواز متهم کرده است.

دو اتهام بزرگی که از زبان رادیو زمانه به ملت عرب احواز بسته شده است عبارتند از اتهام مزدوری عربستان و اتهام وهابیت و تندروی مذهبی است. این دو اتهام در حقیقت اتهامات امنیتی هستند که جمهوری اسلامی ایران با استناد به آنها هزاران تن از فعالان احوازی را در دو دهه اخیر به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده و یا آنها را بر چوبه دار اعدام کرده است.

این اقدام رادیو زمانی اقدامی هدفمند و در راستای انتقام از جنبش مدنی ملت عرب احواز بوده که جز توجیه قلع و قمع و اعدامها و ترورهای صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه ملت عرب احواز نتیجه دیگری ندارد.

حال این سوال مطرح است که کشورهای اروپایی که این رسانه به اصطلاح اپوزیسیون را تامین مالی می کنند چگونه ممکن است این اقدامات رادیو زمانه در همدستی با دستگاه قتل و کشتار جمهوری اسلامی ایران را قبول کنند. این اقدام رادیو زمانه در استفاده از اطلاع رسانی به عنوان یک ابزار بمنظور تحقق یک نتیجه سیاسی که هزینه آن خون انسانهای حق خواه و بی گناه احوازی است، تفاوتی با استفاده داعش از اطلاع رسانی جهت ریختن خون انسانها ندارد.

بر فعالان احوازی است که با تدوین و جمع آوری شواهد کافی نسبت به این رادیو و رسانه های فارسی زبان دیگر نظیر بی بی سی فارسی و رادیو فردا و غیره، اقدامات خطرناک این رسانه ها که ریختن خون مردم بی گناه احوازی را توجیه و عادی سازی می کنند را نزد سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشر و نزد کشورهای غربی تامین کننده ساپورت مالی این رسانه ها برده و از آنها رسما شکایت کنند.

بدون شک کشورهای حامی این رسانه های فارسی زبان به اصطلاح اپوزیسون در نتایج خطرناک فعالیت این رسانه ها سهیم هستند و در قبال خونهای ریخته شده مردم عرب احواز مسئول بوده و باید رسانه های مورد حمایت خود را از اینگونه اقدامات خطرناک برحذر دارند.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى