در : صفحه اول » اخبار » احتمال اجرای حکم اعدام پنج زندانی سیاسی عرب در هفته آینده

احتمال اجرای حکم اعدام پنج زندانی سیاسی عرب در هفته آینده

arab_activisten04

زمان اجرای حکم اعدام پنج زندانی سیاسی عرب محبوس در زندان کارون احواز با تائید مقامات قضایی برای هفته آینده تعیین شد.

یک منبع آگاه در دادگستری اقلیم احواز به گزارشگر هرانا گفت با استئذان ن آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه و دستور قاضی اجرای احکام هفته آینده حکم اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان کارون که پیشتر از سوی دیوان عالی کشور تائید شده بود به اجرا در خواهد آمد.

لازم به اشاره است، پیگیری های گزارشگر هرانا برای تائید این گزارش از سوی وکیل پنج زندانی تا کنون به جایی نرسیده است.

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگنویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه احواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمد علی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگنویس، به همراه دو تن دیگر به نامهای جابر و مختار آلبوشوکه، پنج زندانی مورد اشاره هستند که در تاریخ ۱۷ تیرماه سال گذشته به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب احواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم عینا به تایید رسید.

سال گذشته سازمان عفو بین الملل نسبت به اینکه این افراد در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند و به شکلی عادلانه محاکمه نشدند، ابراز نگرانی کرده بود.

این پنج نفر ماه مارس ۲۰۱۱ در خانه‌هایشان در خلف آباد واقع در اقلیم احواز در آستانه سالگرد اعتراض‌های مردم عرب احواز در سال ۲۰۰۵ دستگیر شده‌اند.

منبع: هرانا

توضیح: نام های “جعلی – تحمیلی” شهرها بکار رفته در خبر توسط پادماز تصحیح شد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى