در : صفحه اول » اخبار » امریکا صدها میلیون دلار متعلق به ایران را به دلیل تروریسم مصادره کرد

امریکا صدها میلیون دلار متعلق به ایران را به دلیل تروریسم مصادره کرد

امریکا صدها میلیون دلار متعلق به ایران را به دلیل تروریسم مصادره کرد

دادگاهی در آمریکا حکم مصادره و فروش تمام اموال بنیاد علوی و شرکت آسا را تأیید کرد. درآمد حاصل از فروش اموال این بنیاد به شاکیان خصوصی دولت ایران پرداخت خواهد شد که بستگان خود را در حملات تروریستی نیروهای ایرانی یا  مورد حمایت ایران از دست داده‌اند.

خبرگزاری رویترز از توافق دولت آمریکا و شاکیان خصوصی دولت جمهوری اسلامی ایران در پرونده مصادره و فروش ساختمان بنیاد علوی خبر داد.

بر اساس این توافق، درآمد ناشی از فروش ساختمان و اموال “بنیاد علوی” و شرکت‌های “آسا” در آمریکا، میان بازماندگان قربانیان حوادث تروریستی مورد حمایت یا مشارکت جمهوری اسلامی توزیع خواهد شد.

شاکیان پرونده حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به برج‌های دوقلوی “مرکز تجارت جهانی” نیویورک نیز از جمله این شاکیان هستند.

بنیاد علوی یک برج ۳۶ طبقه‌ای در خیابان پنجم محله منهتن در نیویورک دارد که ارزش آن ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. ۴۰ درصد از آسمان‌خراش ۳۶ طبقه‌ای منهتن در مرکز نیویورک متعلق به شرکت‌های “آسا”، وابسته به بانک ملی ایران و ۶۰ درصد دیگر متعلق به “بنیاد علوی” است.

این برج پیش را دولت ایران در  زمان شاه خریداری کرده  و “بنیاد پهلوی” نام داشت.با انقلاب ۱۳۵۷ این نام به “بنیاد علوی” تغییر یافت.

بنیاد علوی با هدف تبلیغ فرهنگ و ادبیات فارسی راه اندازی شده بود. شرکت آسا نیز بنا بر اخبار منتشر شده متعلق به بانک ملی ایران است. شرکت یاد شده صوری است که فعالیت های غیر قانونی در امریکا داشته است.

: خبرگزاری ها

عکس: برج ۳۶ طبقه‌ای متعلق به بنیاد علوی و شرکت‌های آسا در نیویورک

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى