در : صفحه اول » اخبار » خروش عظیم ملت عرب احواز علیه تروریسم دولتی ایران

خروش عظیم ملت عرب احواز علیه تروریسم دولتی ایران

پادماز- در پی درگذشت مشکوک حسن حیدری شاعر شعرهاى حماسى و ملى دراحواز، چندین منطقه در اقلیم احواز شاهد اعتراضات گسترده ملت عرب احواز بود.

به گزارش فعالان احوازی، حسن حیدری شاعر و فعال فرهنگی عرب احواز سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان شفا در احواز منتقل می‌شود و صبح همان روز جان خود را از دست می‌دهد.

این شاعر معترض در شهریورماه ۹۷ با تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پس از حدود یک‌ماه بازداشت به صورت موقت و تا پایان دادرسی از زندان شیبان احواز آزاد شده ‌بود.

منابع محلی از احواز مرگ این شاعر شجاع احوازی را کاملا مشکوک دانسته و سناریویی مشابه با سناریوی ترور ستار صیاحی را کاملا محتمل می دانند. ستار صیاحی نیز شاعر جسور احوازی بود که بارها بازداشت شده بود و مدتی کوتاه پس از خروج از زندان به یکباره وضعیت جسمانی وی وخیم شده و در اثر خونریزی جان باخت.

دستگاه ترور و ارعاب دولت مرکزی ایران به دلایل عدیدی شیوه مسموم کردن جهت حذف فیزیکی فعالان عرب احوازی را برگزیده است. تروریسم دولتی ایران به واسطه مسموم کردن شماری از فعالان عرب در خارج و در احواز، سعی در کنترل جنبش ملی احوازیها در راستای احقاق حقوق ملی، را دارد.

در پی ترور جنایتکارانه این شاعر احوازی، مناطق عدیدی در اقلیم احواز شاهد تظاهرات و اعتراضات بوده است. دیروز دوشنبه نیز دهها هزار تن از مردم عرب در منطقه کوت عبدالله احواز تجمع کرده و با یزله های حماسی خود در سوگ شاعر ترور شده علیه تروریسم دولتی ایران اعتراض کردند.

در مراسم عظیم دیروز اشعار عدیدی از دو شاعر ترور شده حسن حیدری و ستار صیاحی سروده شده و هزاران تن از جوانان عرب یزله کرده و خشم و غضب خود را از دستگاه ترور و مرگ دولت مرکزی ایران اعلام کردند.

مناطق دیگر احواز نظیر شهر فلاحیه و کوی کوره در معشور و کوی الثوره در شهر احواز شاهد اعتراض علیه تروریسم دولتی ایران بوده اند.

تصاویری از یزله های حماسی احوازیها:

 

 

 

 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى