در : صفحه اول » اخبار » انتقال یک اسیر احوازی محکوم به اعدام از قرنطینه به اطلاعات

انتقال یک اسیر احوازی محکوم به اعدام از قرنطینه به اطلاعات

 غازی عباسی  اسیر  احوازی محکوم به اعدام پس از صدور بیانیه سازمان عفوبین الملل وانتشار خبر انتقال به قرنطینه زندان کارون جهت اجرای حکم، از قرنطینه خارج شده وبه بازداشتگاه اطلاعات انتقال داده شده است.

پیشتر سازمان عفو بین الملل دربیانیه ای که روزجمعه ۴ اکتوبر جاری منتشر کرده بود نسبت به اعدام قریب الوقوع غازی عباسی فعال عرب اهل فلاحیه هشدار داده است.

غازی عباسی صبح روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر گذشته با خانواده خود تماس گرفته و گفته است که در قرنطینه زندان کارون به سر می برد و معلوم نیست که چه وقت اعدام خواهد شد.

شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى و مشاور او سید على اصغر لطیفى رستمى در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ ( ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ ) شمسى حکم اعدام غازی عباسی همراه با سه تن به نام های عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از اسیران احوازی شهر فلاحیه به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی را تایید نمود. این افراد پیشتر از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب احواز ( قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ ) به اعدام محکوم شده بودند و احکام تأیید شده آنها در تاریخ ۱۳ جولاى ۲۰۱۳ به خانواده ها و محکومین ابلاغ شد.

چندی پیش “غازی عباسی ” به همراه دیگر اسرای محکوم به اعدام طی نامه ای از نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی توسط ماموران اطلاعات، پرده برداشتند. متهمان در این نامه احکام صادر را جائر و ناعادلانه توصیف کرده و از تمام سازمان های حقوق بشر بین المللی خواستار کمک فوری و فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از اجرای احکام صادره شدند.

کاترین آشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز با وخیم خواندن وضعیت این فعالان عرب احوازی إظهار داشت که اتحادیه اروپا احکام اعدام صادره علیه فعالان عرب را از نزدیک پیگیری می کند. در همین راستا، دیدبان حقوق بشر در بیانیه مشترک با عفو بین الملل و مرکز اسناد حقوق بشر ایران طی بیانیه ای خواستار أعاده دادگاه مطابق با استاندارهای بین المللی جهت محاکمه عادلانه و لغو احکام اعدام صادره، شده اند.

خانواده های محکومان شهر فلاحیه ازسازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته بودند که مانع از اجرای احکام اعدام فرزندانشان شوند.

سازمان اطلاعات مناطق اشغالی دراحواز فشار شدیدی را برفعالان حقوق بشر احوازی وارد می کند تا آنها را از انعکاس اخبار نقض گسترده حقوق بشر در این اقلیم بازدارد. سانسور شدید خبری ونبود رسانه های غیردولتی دراقلیم احواز سبب شده تا دولت مرکزی ایران طی سالیان گذشته دراعدام فعالان مدنی وسیاسی عرب اندک ملاحظه ای نداشته باشد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى