در : صفحه اول » اخبار » انعکاس سرکوب ملت عرب احواز در تجمع روز جهانی کارگر در سوئد

انعکاس سرکوب ملت عرب احواز در تجمع روز جهانی کارگر در سوئد

انعکاس سرکوب ملت عرب احواز در تجمع روز جهانی کارگر در سوئد

امروز اول ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی مصادف با روز جهانی کارگر دهها تن از فعالان ملل عرب احواز، تورک آزربایجان، کوردهای کوردستان و دیگر فعالان ملل غیرفارس، به همراه هزاران سوئدی در خیابان های مرکزی استکهلم راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان از میان ملت های غیرفارس، خواستار برچیدن تبعیض و سرکوب های اعمال شده از سوی دولت مرکزی ایران بر ملت های غیرفارس شده و خواهان پایان دادن به اعدام فعالان سیاسی به ویژه فعالان عرب و کورد و بلوچ شده اند.

حاضران در این راهپیمایی با حمل پلاکاردهایی بزرگ از عکس های قربانیان سیاست های نژادپرستانه و غیرانسانی ایران، سرکوبگری دولت ایران در حق ملل غیرفارس به ویژه ملت عرب احواز را به معرض نمایش گذاشتند.

در این راهپیمایی فعالان عرب، تورک و کورد به همراه فعالان دیگر ملل غیرفارس خواستار توقف سیاست های تبعیض نژادی و پاکسازی قومی دولت ایران در اقالیم غیرفارس شده و از وحشیگری های جمهوری اسلامی در به بند کشیدن صدها زندانی سیاسی عرب ، کورد ،تورک، بلوچ  و  اعدام صدها تن از میان فعالان این ملت ها پرده برداشتند.

 s1

s2

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى