در : صفحه اول » اخبار » بارندگی، دوباره بیش از ۲۰۰۰ احوازی را راهی بیمارستان کرد

بارندگی، دوباره بیش از ۲۰۰۰ احوازی را راهی بیمارستان کرد

در پی بارندگی شب گذشته (دوشنبه ۲۶ آبان ماه) در احواز بیش از دو هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

ساسان موگهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی احواز امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت: “بارندگی شب گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر از کلیک شهروندان احواز را راهی مراکز درمانی کرد و البته با توجه به تداوم بارش‌ها این روند ادامه خواهد داشت.”

وزارت بهداشت در آخرین گزارش خود آمار افرادی را که پس از بارندگی شب گذشته دچار تنگی نفس شدند را حدود دو هزار نفر اعلام کرده است.

آقای موگهی با تاکید بر اینکه در موارد جدید تنها مشکل تنگی نفس در مراجعه کنندگان دیده شده، گفت: در تحقیقات صورت گرفته ماده‌ای که موجب تحریک سیستم تنفسی می‌شود در هوای شهر احواز شناخته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی احواز بدون اشاره به نام این ماده محرک گفته زمانی‌که این ماده وارد سیستم تنفسی فرد می‌شود، ایجاد مشکل می‌کند، اما هیچ گونه علایم دیگری به جز تنگی نفس در این گونه خاص وجود ندارد.

این درحالی است که شهر احواز برای دومین بار از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شده است. البته پس از احواز، سنندج،کرماشان و یاسوج هم میان ۱۰ شهر اول آلوده دنیا جای گرفته‌اند.

در چند هفته اخیر با افزایش آلودگی در احواز و بارندگی‌های مقطعی در این شهر بیش از شش هزار نفر از ساکنین این منطقه به دلیل کلیک مشکلات تنفسی و تهوع و سردرد به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست اقلیم احواز، آنالیز نمونه‌ آب باران در بارندگی‌های هفته گذشته نشان داده میزان “نیترات” بالا بوده است که احتمال باران اسیدی را قوت می‌دهد.

هرچند هر نوع فعالیت نفتی ممکن است نیترات تولید کند اما آتش زدن مزارع هم می‌تواند “نیترات” تولید کند.

در همین حال گرد و غبار ناشی از کشورهای عربی سعودی و عراق، آلودگی محیطی ناشی از کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها از دیگر دلایل آلودگی احواز و شهرهای اطراف آن است. براساس گزارش‌های موجود این آلودگی‌ها سبب افزایش بیماری‌هایی نظیر سرطان شده است.

پیشتر نیز محمدحسن سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور احواز احتمال داده بود که مواد شیمیایی کارخانه‌های فعال در استان و شست‌وشوی آلودگی آنها در هنگام باران، عامل بروز این دشواری‌های تنفسی بوده باشد.

منبع: بی بی سی فارسی

پادماز درمتن خبر نام های عربی رابه جای نام های جعلی فارسی بکار برده است، همچنین تیتر خبر توسط پادماز تغییر داده شد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى