در : صفحه اول » اخبار » فقط ۲ روز هوای پاک در۴۵ روز گذشته در احواز

فقط ۲ روز هوای پاک در۴۵ روز گذشته در احواز

asefa1

بار دیگر گردوغبار احواز را در برگرفت. گزارشهای رسیده از احواز حاکیست که روز دوشنبه ۲۰۱۵/۰۵/۰۴ بار دیگر گردوغبار احواز وشهرهای تابعه آن را در برگرفت. در همین راستا مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست احواز گفت که غلظت گردوغبار در احواز و فلاحیه در ظهر دوشنبه به بیش از حد مجاز الودگی رسید.

شهریار عسکری افزود غلظت گردوغبار در شهر فلاحیه به ۶۹۸ میکرو گرم به متر مکعب رسید، وی افزود در شهر احواز نیز میزان الودگی ۱۷۵ میکرو گرم گزارش شده است.

بنابر اعلام سازمان محیط زیست احواز، در ۴۵ روز گدشته در احواز فقط دو روز هوا در شرایط پاک بوده است در این مدت ۲۳ روز هوا در شرایط سالم، ۱۵ روز در شرایط ناسالم، یک روز در شرایط بسیار ناسالم و دو روز نیز در شرایط خطرناک گزارش شده است.

با توجه به اعتراض و تجمع و هشدار فعالان حقوق بشر و محیط زیست احوازی در سالهای گدشته نظام همچمان به بی اعتنائی خود به این پدیده ادامه داده وبجای چاره سازی و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل این بحران و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و زیست محیطی، مجلس شورای اسلامی در دوماه کذشته در اقدامی نژاد پرستانه ردیف بودجه بیشنهادی سازمان محیط زیست برای مقابله با طوفانهای شن و ریزگردها در احواز را حذف نموده و مسئولان دولتی نیز به بهانه اینکه منشاء این گردوغبار را خارجی میدانند از دادن هرپاسخی در این زمینه طفره میروند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک عرب احواز – بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى