در : صفحه اول » اخبار » بازداشت یک فعال احوازی در روز عید فطر

بازداشت یک فعال احوازی در روز عید فطر

asadروز سه شنبه ۲۹ ژولای جاری مصادف با روز عید فطر، اسد صالحی فعال عرب احوازی درپی مشارکت در مراسم دیدار با خانواده های شهیدان الاحواز و قدردانی از آنها، بازداشت شد.

بنا‌به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی، روز سه‌شنبه ۲۹ ژولای ۲۰۱۴، اسد صالحی جوان ۲۳ ساله از اهالی کوی ملاشیه احواز و کارگر پالایشگاه نفت عبادان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

یک فعال حقوق بشر احوازی گزارش داد: اسد صالحی فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه  احواز است که در خیابان بازداشت شده و نیروهای امنیتی در حدود نیم ساعت بعد از بازداشتش منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی در ادامه گفت: «اسد صالحی طی روز چهارشنبه به دادستانی احواز منتقل شد و خانواده وی برای مدت کوتاهی موفق به دیدن وی شدند. خانواده وی می‌گویند بر روی بدنش آثار ضرب و شتم وجود داشت.»

این فعال حقوق بشر احوازی در خصوص اتهامات و علت بازداشت اسد صالحی گفته است که وی روز عید فطر به همراه حدود یک صد نفر دیگر برای ملاقات با خانواده شهیدان الاحواز نظیر جوانان اعدام شده، رفته بودند و دادستانی وی را به هماهنگی این عید دیدنی متهم کرده است.

گفتنی است، اسد صالحی در اواخر سال میلادی ۲۰۱۳ بازداشت شده و بمدت ۶ ماه در حبس بسر برده بود اما در ‌‌‌نهایت با حکم تبرئه از زندان خارج شد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى