در : صفحه اول » حقوق بشر » تجمع خانواده های جوانان عرب محکوم به اعدام در برابر دفتر خامنه ای در تهران

تجمع خانواده های جوانان عرب محکوم به اعدام در برابر دفتر خامنه ای در تهران

execution

در روزهای شنبه و یکشنبه حدود ۵۰ نفر از خانواده ها همراه بستگان پنج جوان محکوم به اعدام اهل خلفیه ( رامشیر)در برابر دفتر رهبر ایران سید علی خامنه ای تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به احکام اعدام صادره در حق فرزندانشان را نشان دادند و خواستار توقف و لغو این احکام غیر قانونی شدند.

خانواده ها در این تجمع توماری إمضاء شده توسط چندین هزار نفر از اهل خلفیه( رامشیر) که شامل فرهنگیان و دانش آموزان ، شاعران ، روشنفکران و کسبه و دیگر اقشار این شهر بوده را تحویل مسؤولین دفتر رهبر ایران دادند. أمضا کنندگان این تومار فعالیت مدنی و فرهنگی این پنج عضو مؤسسه الحوار را تایید کرده و درخواست آزادی آنان نمودند.

پیشتر احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر همراه چهار گزارشگر سازمان ملل متحد، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، دیدبان حقوق بشر، عفو بین الملل و وزارت های خارجه بریتانیا و آلمان و همچنین سی نهاد حقوق بشر دیگر خواستار توقف و لغو احکام اعدام صادره و أعاده دادرسی و محاکمه برای این فعالان فرهنگی و مدنی شده اند.

در همین راستا فعالان احوازی از مفتی الازهر و دیگر علمای مسلمین خواستند تا با فشار آوردن بر رژیم جمهوری اسلامی مانع از اجراى احکام اعدام صادره در حق جوانان عرب شده اند. به نقل از رویترز دیروز سه شنبه پنجم فوریه احمد طیب مفتی ألازهر در یک نشست خبری از احمدی نژاد رئیس جمهور ایران خواست تا با دادن تمام حقوق ملت عرب احواز ، با آنها برخوردی لایق یک شهروند داشته باشد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى