در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات جوانان خشمگین احوازی درپی فاجعه در آتش سوختن ۲۴ جوان عرب

تظاهرات جوانان خشمگین احوازی درپی فاجعه در آتش سوختن ۲۴ جوان عرب

فاجعه کشتار جوانان عرب در آتش سوزی قهوه خانه نورس

پادماز- در اولین ساعات بامداد روز سه شنبه سوم ماه آوریل ۲۰۱۸ افرادی ناشنای با وارد شدن به قهوه خانه نورس واقع در کوی الثوره احواز این قهوه خانه را به آتش کشیده و پس از بستن در قهوه خانه از محل متواری شدند. درپی این اقدام جنایتکارنه ۲۴ جوان عرب حاضر در قهوه خانه در شعله های سهمگین آتش زنده زنده سوختند.

قربانیان این فاجعه بنا به آمار رسمی جمهوری اسلامی تاکنون ۱۱ کشته و ۱۳ زخمی می باشد. زخمی شدگان نیز از جراحتهای بالغ رنج می برند و هرلحظه امکان افزایش آمار کشته ها وجود دارد.

بنا به اظهارات شاهدان محلی افرادی که قهوه خانه را به آتش کشیدند چهره خود را پوشانده بودند و در این کار جنایتکارانه را با سرعت هرچه تمام انجام داده و از محل حادثه متواری شدند.

درپی انتشار خبر این فاجعه در اقلیم احواز فضای خشم و نارضایتی شدید شهرهای مختلف احواز را فرا گرفته است.

این اقدام جنایتکارانه در پنجمین روز انتفاضه مسالمت آمیز ملت عرب احواز، معروف به انتفاضه کرامت، صورت گرفته است.

مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی در مدیریت بحران بسرعت با انتشار شایعه هایی در سطح شهر اعلام کردند فردی که قهوه خانه را به آتش کشیده بازداشت شده و از امکان بروز درگیرهای قبیله ای خبر دادند.

این اقدام نیروهای امنیتی ایران بمنظور براه انداختن جنگ روانی بر ضد انتفاضه گران احوازی و برهم زدن روحیه هزاران معترض احوازی است. در مقابل بلافاصله مدیریت هماهنگی اعتراضات احوازیها با انتشار بیانه ای مردم را به تظاهراتی بزرگ در بزرگداشت خون قربانیان حادثه آتش سوزی فرا خواند.

ساعتی قبل از نوشتن این خبر جوانان خشمگین احوازی به خیابانها آمده و در سوگ برادران از دست دفته خود شعار داده و یزله کردند. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نیز با استفاده از گازاشک آور و اسلحه گرم به معترضان حمله کردند.

در درگیرهای معترضان و نیروهای امنیتی شماری در خودروهای نیروهای امنیتی به آتش کشیده شده است.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى