در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات گسترده مردمی کوی الثوره احواز

تظاهرات گسترده مردمی کوی الثوره احواز

 همزمان با فرا رسیدن دهمین سالیاد انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵، دهها تن از جوان عرب احوازی بعد از ظهر امروز جمعه سوم آوریل با حضور در خیابانهای کوی الثوره احواز اقدام به تظاهرات کرده و درگیری شدیدی با نیروهای امنیتی ایران بوجود آمده است.

بنا به گزارش منابع محلی دهها تن از جوانان عرب در کوی الثوره با سردادن شعارهای ملی احوازی و با در دست داشتن پرچمهای احواز وپرچم انقلاب مردمی سوریه علیه جمهوری اسلامی و بشار اسد شعار داده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. بنا به همین گزارش صدای شلیک گلوله در محله های اطراف کوی الثوره بوضوح شنیده می شود و نیروهای امنیتی دسته دسته به این کوی اعزام شده اند.

در تصاویر اولیه ای که از این تظاهرات مردمی منتشر شده است جوانان عرب با در دست داشتن پرچمهای انقلابیون سوری و با سردادن شعارهای ملی احوازی دیده می شوند. از محل این تظاهرات که با حملات نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده است گزارش شده است که موسسات دولتی شاهد حمله معترضان احوازی بوده و درگیریهایی در اطراف موسسات دولتی بوجود آمده است.

این اعتراضات کوی الثوره احواز در حالی صورت می گیرد که ساعاتی پیش ورزشگاه الغدیر احواز شاهد اعتراضات گسترده ای از سوی جوانان عرب بوده است. بنا به گزارش شاهدان عینی جوانان عرب با برتن کردن لباس عربی به این ورزشگاه آمده بودند و شعارهای ملی احوازی عدیدی علیه سیاستهای دولت ایران سر داده اند.

در فیلمهای منتشر شده آمده است که جوانان عرب شعارهایی نظیر “بالروح بالدم نفدیک یا احواز “، “ارحل ارحل یا بشار” سرداده و سروده ای ملی در محکومیت سیاستهای پاکسازی نژادی ایران در اقلیم احواز را بشکل دستجمعی می خواندند. این جوانان همچنین شعار داده اند “رادونا انذل ماذلینا” (خواستند تا ذلیلمان کنند اما ما ذلت نمی پذیریم!).

در همین راستا پس از پایان بازی فوتبال فولاد و استقلال تهران، در خارج از ورزشگاه و در سه راه احواز- محمره جوانان عرب اقدام به یزله و پایکوبی و سردادن شعارهای ملی کرده اند.

تا لحظات نوشتن این خبر، در مناطق مختلف شهر احواز اعتراض و یزله و پایکوبی صورت می گیرد و جوانان با سردادن شعارهای احوازی در سطح شهر حضور دارند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

mal1

 

mal

 

malab

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى