در : صفحه اول » اخبار » بازداشت دو وبلاگ نویس احوازی پس از اعتراضات اخیر احواز

بازداشت دو وبلاگ نویس احوازی پس از اعتراضات اخیر احواز

shahabmبه گزارش فعالان حقوق بشر احوازی شب سه شنبه ۱۷ مارس جاری ساعاتی پس اعتراضات تماشاگران احوازی، دو تن از وبلاگ نویسان عرب احوازی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.

 شهاب موسوی و مجید کعبی دو وبلاگ نویس احوازی هستند که بلافاصله پس از اعتراضات شدید تماشاگران احوازی نسبت به بازداشت جوانان عرب در ورزشگاه الغدیر، بازداشت شده و تاکنون خبری از سرنوشت آنها نیست.

بنا به همین گزارش نیروهای امنیتی شب هنگام به منازل این وبلاگ نویسان احوازی یورش برده و با ایجاد جو رعب و وحشت نزد خانواده ها، آنها را بازداشت کردند.

روز شنبه ۱۷ مارس جاری میلادی هزاران تن از جوانان عرب در اعتراض به رفتار نژادپرستانه نیروهای انتظامی ایران در بازداشت جوانانی که لباس عربی برتن داشتند، دست به اعتراضات شدیدی زده و با نیروی انتظامی درگیر شدند.

در اثر حملات خشونت بار نیروی انتظامی به جوانان عرب، چندین تن زخمی شده و تصاویری از حمل شدن زخمی ها توسط معترضان بر شبکه های اجتماعی منتشر شده است. فیلم های منتشر شده نشان می دهد که جوانان عرب در واکنش به رفتارهای نژادپرستانه نیروهای انتظامی ایران شعارهای ملی احوازی سرداده و با نیروهای انتظامی درگیر شدند.

اعتراضات روز سه شنبه شهر احواز علاوه بر چندین زخمی در میان تماشاگران عرب، منجر به بازداشت صدها تن از جوانان معترض احوازی شده است.

 بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى