در : صفحه اول » اخبار » دروغ پردازی رسانه های دولتی نسبت به وضعیت یونس عساکره

دروغ پردازی رسانه های دولتی نسبت به وضعیت یونس عساکره

y4فعالان حقوق بشر احوازی که از نزدیک پیگیری وضعیت خطرناک سلامتی یونس عساکره هستند هرگونه دیدار مسئولان دولتی با وی و همکاری آنها در اعزام وی به تهران را رد کرده و آن را دروغ محض خواندند. این فعالان حقوق بشر سخنان نسبت داده شده به پدر یونس عساکره، که از سوی رسانه های دولتی منتشر شده را غیرواقعی خوانده و خواستار پایان دادن به فشارهای دستگاه اطلاعات علیه خانواده یونس عساکره شدند.

رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت مرکزی ایران اخباری در زمینه دیدار مسئولان دولتی با یونس عساکره قبل از اعزام وی به تهران را منتشر کرده و ادعا کرده اند که مسئولان در اعزام این جوان اهل محمره که در اعتراض به سیاستهای دولتی دست به خودسوزی زده است، همکاری کرده و او را بواسطه هواپیما به تهران منتقل کرده اند.

این دروغپردازیهای دستگاه رسانه ای جمهوری اسلامی در حالی صورت می گیرد که شرکت هواپیمایی جهت اعزام یونس عساکره به تهران مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده وی درخواست کرده است. خانواده عساکره بدلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما مجبور شدند تا فرزندشان که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می برد را بواسطه آمبولانس به تهران منتقل کنند.

در ادامه این دروغپردازیها و بمنظور توجیه فشارهای دستگاه اطلاعات بر خانواده عساکره بمنظور عدم ارتباط با رسانه های خارجی، رسانه های دولتی اعلام کرده اند که رسانه های خارجی بمنظور اجرای مصاحبه با خانواده عساکره مبالغی هنگفت را به خانواده اش پیشنهاد داده اند.

این اقدامات دستگاه رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می گیرد که انتشار خبر خودسوزی یونس عساکره نارضایتی شدیدی را در میان احوازیها بهمراه داشته است. هزاران تن از جوانان احوازی با در دست داشتن عکسهای یونس عساکره روز سه شنبه ۱۷ مارس با نیروهای انتظامی ایران بشدت درگیر شدند.

y3

بنا به همین گزارش، یونس عساکره در بیمارستانی در تهران پس از شنیدن گسترش نارضایتی نزد مردم و درگیر شدن هزاران جوان احوازی با نیروی انتظامی در اعتراض به خودسوزی اش، روحیه اش تحسین یافته است. با این وجود سلامتی یونس عساکره براساس آخرین گزارشها بشدت وخیم گزارش شده است و جان وی در خطر است.

یونس عساکره جوان ٣۴ ساله اهل محمره است، که درپی تخریب دکه اش توسط ماموران نیروی انتظامی روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ در مقابل ساختمان شهرداری دست به خودسوزی زد. وی هم اکنون در بیمارستانی در تهران با شدت ٩٠٪ سوختگی بستری است.

 بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى