در : صفحه اول » اخبار » تهدید خانواده های زندانیان احوازی محکوم به اعدام

تهدید خانواده های زندانیان احوازی محکوم به اعدام

تهدید خانواده های زندانیان احوازی محکوم به اعدام

خانواده های سید خالد موسوی و علی چبیشات دو زندانی سیاسی احوازی از شهر سوسه( شوش) پس از مراجعه به نهادهای امنیتی و قضایی در مرکز اقلیم احواز، با تهدید رو به رو شدند.

فعالان حقوق بشر امروز یکشنبه ۳۰ مارس ۲۰۱۴ از احواز گزارش دادند که خانواده های این دو زندانی پس از اینکه دریافتند که  فرزندانشان روز سه شنبه ۱۸ مارس ۲۰۱۴ از زندان دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده اند، اقدام به مراجعه به نهادهای قضایی کردند.

در این میان دادگاه انقلاب هیچ گونه پاسخی به آنها نداده  و هر دو خانواده را سرگردان رها کرده است. آنان پس از مایوس شدن از دادگاه به ستاد خبری اداره اطلاعات مراجعه کرده اند که با پرخاشگری و تهدید به بازداشت مواجه شده اند.

 امکان تماس با آقای ترابی وکیل تسخیری این دو زندانی سیاسی به دلیل غیاب ایشان نیز وجود ندارد.

 دو زندانی یاد شده در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱  توسط اداره اطلاعات سوسه بازداشت شده و پس از ماهها  شکنجه شدید جسمی و روانی مجبور به (اعترافات) اجباری شده بودند.

 شعبه دو دادگاه انقلاب احواز به ریاست “قاضی سید محمد باقر موسوی”  برای علی چبیشات و سید خالد موسوی احکام اعدام  و برای یک نفر دیگر هم پرونده آنها به نام سلمان چایانی ۲۵ سال حبس صادر کرده بود.

پس از اعلام خانواده های آنها مبنی بر انتقال آن دو زندانی به مکانی نامعلوم، سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای خواستار اعلام مکان نگهداری آنان و فراهم نمودن یک دادگاه عادلانه بری محاکمه آنها شده است.

پس از این بیانیه بسیاری از فعالان حقوق بشر مقیم داخل و خارج و سازمان های بین المللی مخالف اعدام با دفتر رهبر ایران و ریاست قوه قضائیه تماس های مکرر داشته اند.

عکس، از راست: سید خالد موسوی و علی چبیشات

*جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى