در : صفحه اول » اخبار » در گیر ودار سیل ساختگی، ایران یک فعال مذهبی اهل فلاحیه را به قتل رساند

در گیر ودار سیل ساختگی، ایران یک فعال مذهبی اهل فلاحیه را به قتل رساند

پادماز: یونس دورقی ۳۰ ساله اهل شهرستان فلاحیه بامداد روز چهارشنبه سوم آوریل پس از محاصره شدن توسط نیروهای امنیتی مورد حمله نیروهای امنیتی ایران قرار گرفت و دراثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد. این امر در حالی صورت می گیرد که صدها روستا و شهر احوازی از شمال تا جنوب این اقلیم درگیر بحران سیل ساختگی دولت ایران هستند.

هویت این شهروند “یونس دورقی (قیس شلیباوی)” ۳۰ ساله، متاهل، پدر یک فرزند و از اهالی شهر فلاحیه است.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی یونس دورقی به ظن انتشار مذهب اهل سنت و مشارکت در راه اندازی تظاهرات مدتی تحت تعقیب بود تا اینکه نهایتا بامداد چهارشنبه محلی که مشغول به کار (نگهبانی) بود شناسایی و مورد محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفت.

یونس دورقی در حالی در این محاصره مورد حمله مسلح نیروهای امنیتی ایران قرار گرفت و در اثر اصابت چندین گلوله گرم جان خود را از دست.

پیشتر بارها اتفاق افتاده است که نیروهای امنیتی ایران با اتکا به داشتن حق تیراندازی بسوی مردم عرب احواز، جوانان عرب را حتی برای کوچکترین اتهامات قضایی، در حین بازداشت به قتل می رسانند.

بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى