در : صفحه اول » اخبار » سیل ساختگی دولت ایران بیش از نیم میلیون احوازی را آواره کرد

سیل ساختگی دولت ایران بیش از نیم میلیون احوازی را آواره کرد

دولت ایران بیش از نیم میلیون احوازی را آواره کرد

پادماز- در ساعات بامداد روز شنبه ششم آوریل ۲۰۱۹ مسئولان استانی در اقلیم احواز از تمامی اهالی شهرهای دشت میسان، حویزه، بستان، حمیدیه و رفیع خواستند تا شهرهای خود را ترک کرده و اعلام کردند که حجم آب خیلی بزرگی از سد کرخه به سوی این شهرها رها خواهد شد.

به دنبال اعلام این هشدار تخلیه، و در نظر گرفتن بیش از دویست روستا و شهر و بخش عرب نشین که تاکنون زیر آب رفته و یا تخلیه شده اند، بنا به آمار جمعیتی دولت ایران شمار آواره گان سیلهای ساختگی جمهوری اسلامی ایران به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

از نظر فعالان احوازی آشنا با جغرافیای اقلیم احواز، آمار رسمی جمعیت شهرستانها یک آمار حداقلی است و دولت ایران همواره سعی کرده است تا آمار رسمی جمعیت عربهای احواز را کمتر از واقعیت اعلام کند.

جمهوری اسلامی تاکنون نسبت به فاجعه انسانی بزرگ در احواز سعی کرده است تا هیچگونه اطلاعاتی منتشر نکند. اما براساس گزارشهای میدانی فعالان احوازی که با دوربین و فیلم به ثبت رسیده است، دهها روستاها در شهرستان سوس کاملا به زیر آب رفته اند.همچنین دهستان شعیبیه که متشکل از دهها روستا است بشکل کامل زیر آب رفته است. دهها روستای دشت میسان و حویزه و بستان و حمیدیه نیز بشکل کامل به زیر آب رفته اند. روستاهای واقع در مسیر احواز-محمره و مسیر احواز- عبادان نیز به زیر آب رفته است. روستاهای شهرستان کارون و مناطق حومه نشین مسیر کوت عبدالله در این شهرستان نیز به زیر آب رفته اند.   

نام روستاهای غرق شده:

بخش فتح المبین در سوس: روستاهای فلیح دونار، شهر فتح المبین، صالح داود، حمودی، شیخ علی مزعل، مزعل ضمدی

بخش: مرکزی در سوس: روستاهای فدیم، مجید عبدالله، علی جادر، دوار، دبات، سید عدنان، سید موسی، بنده، عصافره، خیرآباد ثانی، شیخ فندی، آلبوحمدان، حمدانی غرب، پل میان آب

بخش شاوور در سوس: روستاهای خویس، بنادر، بنه رحمه، حبائیه، دوحی، سن بهادل، سن کریم، حویش جدید، بیت حاتم، عبدالخان پایین (سیدعباس)، خشه، راضی حمد، محمد غضبان، شیخ فالح، شیخ نادر، شیخ صالح سعد، استقلال، شیخ زویر، خمیس سعد، شلیغم، کاظم حمد، خسرج مزبان، کریم خلف، گصاد، شمخی، شنین حسن، بیت موزان، شیخ نادر، فالح، سعید ثامر، اکیوش، فرج دیوان، فهد، عشیره خلف، خماط، امطلب، ابولقیفه، گطش، خلیفه حیدر، کاظم حیدر، یباره، یدی، غایب، محارب، زبید دبات، بیت نور، مزرعه ۲، مزرعه ۳، سید خلف صادق

در دشت میسان: روستاهای شاکریه، صگور، جلیزی، و دهها روستای دیگر

آمار جمعیتی رسمی شهرستانهای تخلیه شده به شرح آتی است:

شهرستان سوس: ۲۰۵ هزار نفر

شهرستان حمیدیه: ۵۳ هزار نفر

شهرستان دشت میسان: ۱۰۷ هزار نفر

شهرستان حویزه: ۳۸ هزار نفر

دهستان شعیبیه: ۲۵ هزار نفر

شهرستان کارون: ۱۰۵ هزار نفر

بازکردن دریچه سدها آنهم با حجم دبی بیش ۲۵۰۰ متر مکعب در ثانیه در بستر رودخانه های کرخه و کارون آنهم در حالی که بستر رودخانه ها برای دو دهه خشک بوده و کم عمق است سبب شده است تا صدها روستای عرب نشین به زیر آب رود. در موارد عدیدی نیز سپاه جمهوری غارتگر، با انفجار سیل بندها روستاهای عرب نشین را به زیر آب برده است تا طرحهای نیشکر و تالاب العظیم که حاوی میدان نفتی آزادگان است سالم بماند. تالاب العظیم همواره در طول تاریخ مقصد اصلی سیلابها بوده و نقش مهمی در کنترل آنها ایفا کرده است.

فعالان احوازی دولت ایران را متهم به استفاده ابزاری از بارشهای اخیر و بالارفتن حجم آب سدها به منظور انتقام جویی از ملت عرب به دلیل انتفاضه های عدیدی است که در دو دهه اخیر انجام داده است. فعالان احوازی معتقدند که دولت ایران قصد دارد با تخریب روستاهای عرب نشین بواسطه آب سدها، تغییر جمعیتی وسیعی در اقلیم احواز انجام دهد و اقدام حالی دولت ایران در غرقاندن احواز اقدامی در راستای پاکسازی نژادی در این اقلیم است.

بر تمامی فعالان احوازی است که از سازمانهای جهانی مدافع حقوق بشر و از کشورهای غربی درخواست کنند تا دولت ایران را به دلیل تخریب دست جمعی و عامدانه روستاها و شهرهای عرب نشین و تلاش برای پاکسازی نژادی در اقلیم احواز را محکوم کرده و این رژیم ضد بشری را به سزای اعمالش برسانند.

بخش سیاسی – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى