در : صفحه اول » اخبار » دعواهای اشغالگران برای تسلط بر ثروت های احواز

دعواهای اشغالگران برای تسلط بر ثروت های احواز

مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی مناطق اشغالی درنامه ای سرگشاده به موسوی جزایری نماینده خامنه ای در احواز و شفیعی عضو مجلس خبرگان رژیم اشغالگر، با برشمردن اقدامات مسئولان اصفهانی دراستیلاء بر دولت ایران، نا امیدی خود نسبت به توقف طرح های انتقال آب کارون را اعلام کرد.

بخش اول این نامه به شرح آتی است:

چنانچه مستحضرید پس از انتخابات خرداد ماه و آغاز گمانه زنی ها برای تصدی سمت های عالی کشور خیلی زود مشخص گردید اصفهانی های همیشه سهیم در حاکمیت، این بار سهم بسیار بیشتری در دولت تدبیر و امید خواهند داشت و این چنین نیز شد.

حداقل ۳ و بقولی ۴ وزیر اصفهانی و سیل معاونین و رؤسای سازمانهای ملی اثبات این مدعی بود اما به نظر می رسد این عزیزان ما که الحق و انصاف در لیاقت، همدلی، اتحاد و تعصب شدید استانی و منطقه ای منحصر به فرد می باشند تصمیم دارند این بار از موقعیت دولتی بی نظیر خود یک استفاده تاریخی ببرند و آنهم احیای زاینده رود و اجرایی نمودن تمامی طرحهای انتقال آب از سرچشمه های کارون و از کیسه بیت المال است که برای رسیدن به این مهم با توجه به نفوذ فراوان خود در دولت و مجلس مهره چینی ماهرانه ای کرده اند که اگر با دید بصیرت به این چینش ها بنگریم بخوبی متوجه می شویم که این بزرگواران برای رسیدن به مقصود، گویی آرایش جنگی گرفته اند چرا که برترین و متعصب ترین رجال خود را به صف نموده اند.

آنها در اولین و واضح ترین قدم خود در این راه برجسته ترین مدیر آبی خود یعنی مهندس زرگر را که سابقه معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و رهبری متعصبانه طرحهای انتقال آب را در کارنامه خود دارد( مهمترین طرح های مطالعات انتقال آب در زمان وی کلید خورد) را به عنوان استاندار اصفهان به میدان فرستادند. وی نیز در اولین اقدام معنادار خود بازدید چندین ساعته ای از طرحهای در دست اقدام انتقال آب انجام داد.

سپس در دومین قدم در تعاملی آشکار با دیگر لابی قدرتمند دولت و مجلس(آذری ها) مهندس رحیم میدانی مدیر عامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی را که ظاهراً ماموریت احیای دریاچه ارومیه را دارد به عنوان معاونت آب و آبفای وزارت نیرو رساندند تا در رودربایستی هزینه نجومی طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه دیگر مخالفتی با هزینه های کلان انتقال آب از سرچشمه های کارون به اصفهان نباشد. لازم به ذکر است از مهمترین عواملی که تاکنون مانع از اجرایی شدن طرحهای انتقال آب گردیده هزینه هنگفت آن بوده است.

در سومین انتصاب در این مسیر در پاسخ به همان همراهی شان در انتصاب رحیم میدانی آذری، موفق شدند دیگر اصفهانی متعصب به این هدف یعنی حاج رسولی ها( از بستگان نزدیک حاج رسولیهای شورای شهر اصفهان) را در ریاست سازمان بسیار کلیدی و استراتژیک مدیریت منابع آب ابقاء نمایند و بدین ترتیب وزارت نیرو برای اولین بار به صورت یکدست در اختیار کسانی قرار گرفته است که همه بدنبال انتقال آب می باشند چه از دریای خزر به دریاچه ارومیه و چه از کارون به زاینده رود و هر کجای دیگر.

بدین شکل دیگر هیچگونه مخالفتی برای هیچگونه هزینه کردی نخواهد بود این موضوع را شخص وزیر نیرو در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورخ ۱۶ مهر ۱۳۹۲ اعلام کرد و صراحتاً و بدون رودربایستی گفت برای زاینده رود همچون دریاچه ارومیه عمل می کنیم.

اما در تکه نگران کننده ای از این پازل، اخبار موثق حاکی از برگزاری جلسات و انجام هماهنگی ها از سوی جریان فوق الذکر با تشکل های زیست محیطی و صنفی خصوصاً نظام صنفی کشاورزی اصفهان به عنوان تشکل قدرتمند کشاورزان استان اصفهان جهت انجام اقداماتی به منظور فضاسازی اجتماعی و فشار مردمی بر دولت مرکزی جهت ایجاد فضای مناسب برای اقدامات عملی و سریع افراد پیش گفته در عملی نمودن طرحهای انتقال می باشد( مشابه اقدامات سال قبل کشاورزان اصفهان در مورد قطع نمودن خط لوله آب شرب یزد که منجر به موافقت تهران با بازکردن سد زاینده رود شد) و تمام کننده و راهبری کننده این پروسه پیچیده و کامل، نمایندگان قدرتمند اصفهان در مجلس هستند.

نمایندگانی توانمند و بشدت متحد وجنگنده بر روی منافع اصفهان که در میان آنها افرادی چون کامران، فولادگر و… حضور دارند که بدون شک چهره های ملی و قطب های مسلم قدرت و نفوذ در مجلس و در نتیجه مسلط بر دولت اند که متاسفانه استان ما به رغم داشتن ۱۸ نماینده متدین، محترم و مردمی به غیر از سه یا چهار نفرشان مابقی اصولاً فاقد هرگونه جایگاه تصمیم سازی و نفوذ کاریزماتیک شخصی، حزبی یا تشکیلاتی در مجلس و دولت می باشند و از طرفی مثل اکثر دوره های مجلس بشدت غیر متحد و پراکنده می باشند به نحوی که به زحمت می توان ۵ نفر از این بزرگواران را در موضعی متحد یافت و به هیچ وجه نمی توان امیدی به این عزیزان داشت.

از سویی هر چند استان فرزندانی صاحب مقام در مرکز دارد اما متاسفانه آنها نه از لحاظ عده و نه از لحاظ نفوذ و اثرگذاری به هیچ وجه قابل مقایسه با باند حامیان انتقال آب در مرکز نیستند، هر چند استثتاناتی هم در میان این عزیزان وجود دارد. لذا به خوزستانی های مرکز نشین هم در این مسیر امید چندانی نمی توان داشت.
[پایان نامه مسعود اسدی به جزایری]

پادماز: حال این سئوال مطرح می شود که مسئولان لر وغیربومی استان دربرابر سیطره همه جانبه اصفهانی ها بردولت مرکزی، چه پیشنهادی بزرگی به دولت مرکزی ارائه کرده اند؟

بی شک این پیشنهاد باید به اندازه ای مهم باشد که دولت مرکزی را ترغیب کند تا انتقال آب کارون را متوقف سازد.

شاهد این ادعا سخنان مقتدایی استاندار انتصابی احواز است. وی دراولین سخنان خود پس از انتصاب، انتقال آب کارون را تعارض درسرمایه گذاری نامید.

 وی از دولت مرکزی خواست تا به جای صرف هزینه های زیاد برای انتقال آب کارون به زاینده رود که تهدید کننده امنیت ملی است، ازطرح بزرگ کشاورزی  ۸۰۰ هزار هکتاری خامنه ای دراقلیم احواز حمایت کند ودرعوض امنیت ملی را تامین کند.

براستی این طرح چیست وچگونه می تواند امنیت ملی را تامین کند؟

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز جزئیات بیشتری درباره این طرح را در یادداشتی جداگانه تحت عنوان ” پشت پرده حضور غیر بومیان در حلقه انسانی حفاظت از کارون” منتشر کرد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى